Összes oldalmegjelenítés

2011. december 22., csütörtök

Piskótatekercs másképpen (legyezőpiskóta)

Fényképezés után már rájöttem, hogy nem a legszerencsésebb szögből készítettem a fotókat. Hát még ezt  is tanulnom kell, mármint a fotózást. Végre kaptam egy kamerás telefont, amivel   egész jó fényképeket lehet csinálni, és önálóan fel is tudom tölteni a netre. De  még ki kell tapasztalnom, mik a jó fotó mesterfogásai.
Tehát most piskótatekercset csináltam, de nem a szokásos módon, hanem kicsit csavarosabban.
Valahol a neten láttam egy felvágott tortát, amiben a hagyományostól eltérően hosszában adta ki a tészta és a töltelék mintázatát a szelet.
Na, ilyet hogy a csudába lehet csinálni?
A facebookon  benne vagyok  egy gasztro csoportban, az Asztalbandában. Ott érdeklődtem a bandatagoktól, tudja-e valaki, mi módon lehet ezt kivitelezni?
Nagyon készségesen elmagyarázták, de persze, én nem értettem. Akkor  küldtek fotót is a készítés fázisairól, és már azon morfondíroztam, hogyhogy ez nekem nem jutott eszembe? Olyan egyszerű.
Tehát sütöttem egy Piskótatekercset öt tojásból (a hatodik ugyanis legurult az asztalról, és most tojásszűke időszak van).
Az egészet bekentem baracklekvárral - jó sűrű baracklekvárt főztem, mindenféle adalékanyagtól mentesen, a színe is jó sötét. Mivel cukor nélkül készült a lekvár és a férjem kicsit savanyúnak találta, megszórtam a tetejét cukrozott darált dióval, majd hosszában négy csíkra vágtam, mindegyik csíkot 7 cm szélesre, ez lesz a sütemény magassága, tehát  ilyen magas lesz egy-egy szelet.
Az első csíkot feltekertem, majd szorosan hozzáillesztve a másodikat és a többit. Egy kapcsos tortakarikával összefogattam és néhány órára hűtőbe került.
Kivéve a tetejét kicsit behintetem porcukorral és felszeletelve megkaptam a hosszanti mintát.
 Nem valami szép lett, de most  a technikája volt a lényeg. Legközelebb már biztosan szebben sikerül. És nemcsak lekváros piskótának, de tortának is lehet sütni.
Jónak pedig jó volt és egykettőre elfogyott.      

8 megjegyzés:

  1. A legyező torta készül ilyen technikával,és persze tortaként van szeletelve. Nem lett ez a süti csúnya,sőt tökéletes,el is hiszem,hogy finom ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. Szerintem sem néz ki rosszul, sőt ínycsiklandó!!!

    VálaszTörlés
  3. Szerintem nagyon szép lett:) Készítettem már ezzel a technikával tortát, tényleg nagyon dekoratív felvágva:)

    VálaszTörlés
  4. Mónika! Nem tudtam, hogy legyező tortának hívják, köszönöm az információt!

    VálaszTörlés
  5. Trollanyu! Te nagyon otthon vagy a konyhában.
    Köszönöm a dicséretet.

    VálaszTörlés
  6. Ha vendégeket kínálsz vele, akkor majd néznek nagy szemekkel, hogy függőlegesen vannak a csíkok :) Szép lett !

    VálaszTörlés
  7. Gondaanyu! Köszönöm a dicsérete, meg a segítséget is!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...