Összes oldalmegjelenítés

2011. december 23., péntek

Még mindig karácsonyi mézes


Mézes karácsonyi aprósütemények
       
Az idei karácsonyra ötszáz darab mézes aprósüteményt sütöttem. Szépen becsomagolva már mindenki meg is kapta, akinek szántam.
Itt vagyunk karácsony előtt néhány nappal, és nekünk nem maradt a mézesekből.
Szerdán reggel  gyorsan begyúrtam két adaggal a bevált receptem szerint. Lágy barnacukorral készítettem, hogy szebb színe legyen.
     
Miután kisültek, még forrón lekentem jó hígra kevert  porcukros citromlével, aztán a díszítés majd valamikor, ha jobban ráérek.
Még mielőtt a díszítésre került volna sor,  eljutottam Margit2 blogjára, és nála láttam csokoládéba mártott mutatós mézessütiket.
Megtetszett a látvány, úgy döntöttem, nem díszítgetem őket  írókával, egyszerűbb lesz olvasztott csokiba mártani.
Gyorsan meg is csináltam a csokibevonót Margit receptje szerint: 10 deka tortabevonó csokit gőz fölött felolvasztottam 4 deka vajjal, majd hozzáöntöttem fél dl tejszínt, kicsit kevergettem még és kész is volt.
Nosza, most már belemártogatom, megszórom ezzel-azzal, és jöhet a fáklyás menet.
És ekkor kezdődtek a bosszúságaim. Persze, hamar rájöttem, kinek a készülékében van a hiba!
Én ugye megkentem a mézeseimet porcukor-citrom keverékével. Most a meleg csokiba mártva ez megolvadt a felületén és a csoki nem tudott rajta megtapadni, szabályosan lecsúszott róla.
Olyan, mintha lekvárral kentem volna be
  Mártani nem is lehetett egyáltalán, hanem ecsettel "maszatoltam" be egyik oldalukat és száradni hagytam.
  Akadt azonban 10-15 kivétel, amire nem jutott a cukros citromléből. Azokon megtapadt a csokibevonat.
Az utolsó darabokon megtapadt a csokibevonat
Az előző adag száradása után a másik felüket is bekentem, majd miután a bevonó elfogyott, újra csak citromlét kevertem be a "felület kezeléshez". Cukordarával, dióval, kókuszreszelékkel  meghintettem.
Kókuszreszelékkel, reszelt fehér csokival  szórtam meg
Ezekre színes cukordara került
Azért nem néznek ki rosszul
Megettem mindegyikből egyet-egyet, hogy tudjam, finom-e?
Igen, nagyon finom, ha kinézetre nem is ilyet terveztem.
Mi ebből a tanulság?
Hogy járt utat a járatlanért a térkép tanulmányozása nélkül  el ne hagyj!                     

9 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek! Boldog Karácsonyt Kívánok nektek! :)

    VálaszTörlés
  2. De szépek lettek,Én is Boldog Karácsonyt Kívánok a családnak!

    VálaszTörlés
  3. Petra, Mónika! Köszönöm a dicséreteket!
    Viszont kívánok Boldog karácsonyt én is nektek!

    VálaszTörlés
  4. Ezek és éppolyan nagy lelkesedéssel és szeretettel készültek, mint a többi finomságaid!
    Boldog Karácsonyt Mariszka!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek lettek!
    Boldog karácsonyt! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek a mézeseid, rettenetes mennyiséget gyártottál belőle, biztos nagyon finom!!
    Boldog karácsonyt kívánok Neked és kedves Családodnak!!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szépek ezek is, jó sokat sütöttél:)
    Boldog, Békés Karácsonyt kívánok Neked és a Családodnak:)

    VálaszTörlés
  8. M@rti, Flóra! Köszönöm!
    Nektek is legyen szép ünnepetek!

    VálaszTörlés
  9. María, Trollanyu, köszönöm nektek és viszont kívánok kellemes ünnepeket!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...