Összes oldalmegjelenítés

2011. december 19., hétfő

Karácsonyi muffinok nyers sütőtökkel

Sütőtökös muffinok nyers sütőtökkel, karácsonyi díszítéssel
Karácsony táján mindig összejövünk a barátainkkal. Vannak a férjem barátai, az én barátaim, meg a közös barátaink. Most az én baráti köröm találkozott ezen a vasárnapon. Nem szoktunk különösebb evés-ivást csapni, de én azért mindig sütök valamit. Most muffint sütöttem. Az előzőleg posztolt sütőtökös muffinom sült tökpürével készült. Most nem volt sült tököm, ezért gyorsan kerestem az interneten olyan receptet, amely nyers sütőtökkel van. Találtam is tinendo receptjét a hoxa fórumon.
Hozzávalók:
20 deka nyers sütőtök lereszelve
1 citrom leve
2 tojás
80 ml olaj
3 evőkanál juharszirup
150 gr natur joghurt
50 ml tej
250 gr liszt
2 teáskanál sütőpor(nálam foszfátmentes)
csipet só
fél teáskanál cimet
fél teáskanál őrölt gyömbér
A lereszelt tököt a citromlével kicsit megpároltam, majd a joghurttal, tejjel mixerben pépesítettem. Ehhez a péphez még hozzákevertem a juharszirupot, tojásokat,  napraforgó olajat. A szárazanyagokat meg a fűszereket külön összekevertem, végül a kétféle keveréket egyesítettem.
Szilikon muffin formákba töltöttem, 14 lett. Előmelegítettem 200 fokosra a sütőt és alsó-felső lángon 25 percig sütöttem, majd a sütőt elzárva még öt percig bent hagytam. Kivéve ecsettel átkentem mindegyik tetejét juharsziruppal még forrón. Másnap reggel egy húsz dekás marcipán téglát  étkezési keményítővel megszórt szilikon lapon kinyújtottam fél mm vastagra. Fánkszaggatóval köröket szúrtam ki és ezzel fedtem be a muffinok tetejét. A fenyő, csillag formát  fehércsoki és marcipánmassza  keverékéből készítetem, ahogy a sütőtökös muffinnál már leírtam. Felébe zöldmandula aromát tettem, majd a külön-külön kinyújtot zöld és fehér lapot egymásra helyeztem és kiszúróval így lett a minták egyik fele zöld, másik fele fehér.
zöld fenyők
"havas" fenyők
Szándékomban állt, hogy a zöld felét színesre díszítem dekortollal, a fehéret pedig tojáshabbal behavazom, de ez most elmaradt, mert még sok karácsonyi mézes aprósüteményt is készítettem  ezen a hétvégén.
Karácsonyi mintás kapszlikba tettem őket, némelyikbe beleszúrtam a kivágott mintákat, másoknak csak a tetejére helyeztem.
A barátaim persze örültek a sütikéknek és megdicsérték, de mikor őszinte kritikát kértem, az a barátnőm, aki evett a sült tökkel sütött muffinomból, azt mondta, hogy neki az finomabb volt. Nekem is. Ez viszont gyorsabban elkészíthető, biztos máskor is sütök ilyet.
 

9 megjegyzés:

  1. De jópofák azok a karácsonyfák rajta! Biztos fincsi lehet:)

    VálaszTörlés
  2. Tejszínhab, köszönöm. Finom volt.

    VálaszTörlés
  3. Csini kis ünnepi díszbe öltözött muffinokat készítettél. Nagyon jól néznek ki:)

    VálaszTörlés
  4. Nahát Marisz, milyen jó kis ötletes muffinok!:)

    VálaszTörlés
  5. Marisz, egyszer málé receptet kerestél nálam, talán ez a link segít:
    http://hu.wikibooks.org/wiki/Szak%C3%A1csk%C3%B6nyv/N%C3%B6v%C3%A9nyek/Kukoric%C3%A1s

    VálaszTörlés
  6. Anazar, köszönöm a linket, a segítőkészségedet!
    Feltétlenül megnézem, de majd csak januárban próbálkozom vele újra, mert most be vagyok havazva.
    (Szó szerint is nálunk most hó van, meg képletesen is.)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...