Összes oldalmegjelenítés

2011. november 6., vasárnap

Ismét barbi torta


Barbi torta
Egyik barátnőm unokájának   készítettem. Már elmúlt  Fruzsina 6. születésnapja, de most voltak itthon a nagyszülőknél. A Barbi baba kedvence a kislánynak, ezért gondoltam, hogy örülni fog neki. 
Kivitelezéshez a lehető legegyszerűbb megoldást választottam.

Két egymásra helyezett tál
Két egymásra helyezett tál adja a szoknya formáját. Folpackkal kibéleltem őket és gesztenye krémes babapiskótával töltöttem.
Egy nagy csomag (400 grammos) babapiskótát használtam el. A babapiskótákat fél liter cukorral felforralt, majd lehűtött tejbe mártottam 2 - 2 másodpercre mindkét felüket. Aztán egy sor piskóta, egy sor krém - így rétegeztem míg megteltek a tálak Fél üvegnyi magozott meggyet is közé szórtam, minden sorba 6-8 szemet.
A gesztenyekrémhez fél kiló gesztenyemasszát egy zacskós (2,5 dl) híg tejszínnel kikevertem. Három deci tejben felfőztem 44 gram gluténmentes csokipudingport 3 evőkanál cukorral, és miután kihűlt összekevertem a gesztenyés krémmel. Utoljára még hozzákevertem fél deci vízben feloldott forrásig hevített 1 evőkanál zselatint és fél üvegcse rumaromát.
Egy éjszakára hűtőbe kerültek és másnap történt az összeállítás és felöltöztetés.
A formákból kivéve egymásra helyeztem a két tál tartalmát és egy folpackba betekert barbi babát beleügyeskedtem a szoknyarész közepébe.
A borításhoz a fondantot pillecukorból készítettem az itt leírt módon, annyi különbséggel, hogy otelló szőlő levével kicsit máris sötétítettem a rózsaszín pillecukron.
Először a szoknyát borítottam be, aztán blúzt kapott a baba, de aránytalanul sovány lett a bő szoknyához viszonyítva a felső teste, ezért sálat kanyarítottam a nyakába.

Barbi torta
Mivel a fényképek este készültek, a villanyfény hatására úgy tünik, mintha színbeli eltérés lenne a ruhája alsó és felső része között, pedig a valóságban egyforma színű volt.
Tortagyertyám nem volt. Telefonáltam a barátnőmnek, azt mondta, majd ő rak rá, de arra nem került  sor, mert ahogy a gyerekek meglátták a tortát (az ünnepelt Fruzsina és az öccse), rögtön megrohanták és élvezet volt nézni, ahogy örvendeztek neki. Tapogatták, símogatták, Fruzsina nevet adott neki, Olivér pedig megharapta a baba ujját, hogy ehető-e?
Hát az nem volt ehető, de a terebélyes szoknyából kijött jónéhány szelet. Egyet én is kaptam és finom volt.
A gyerekeknek is ízlett, Fruzsina máris megrendelte a következő szülinapjára a tortáját: teljesen ugyanilyet kér, csak a Barbi haja legyen sötét színű!
     

10 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a torta! Jó lett volna látni a kislány arcát mikor megkapta, biztosan nagyon megörült neki. Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. NAGYON SZÉP LETT,ÜGYES VAGY!! - nincs JOBB ÉRZÉS AMIKOR ÁTADOD A TORTÁT ÉS LÁTOD,HOGY AZ ÜNNEPELT BOLDOGAN ÖRÜL NEKI. (- ÉN EZÉRT TORTÁZOK:))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett a barbie baba:) és az íze is biztosan finom lehetett!
    A gyerekek nagyon tudnak örülni egy tortának hát még ha az a kedvencüket mintázza, barbie nálunk is kedvenc.

    VálaszTörlés
  4. Éva!Tündéri volt mind a két gyerek! Nem is tudom melyik örült jobban neki: a kislány, aki kapta, vagy az öccse?

    VálaszTörlés
  5. Mónika! Én is azért tortázok, hogy örülhessek a megajándékozott örömének.

    VálaszTörlés
  6. Judóca! Finom volt a torta, és ez a család szereti a tortáimat, talán mert ismerem az ízlésüket és ahhoz igazodok.

    VálaszTörlés
  7. Jó lett ez a Barbid is!
    Egyébként télen tényleg kell a sál! :-)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon csajos lett a torta, és ötletes. Minden apró részletre figyeltél, az a táska... lenyűgöző! :) Gratulálok hozzá!

    VálaszTörlés
  9. M@rti!Mi is tegyünk sálat, meg ne hűljünk!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...