Összes oldalmegjelenítés

2011. november 23., szerda

Csokitorta

Csokitorta
 Ez a torta egy régi jól bevált recept alapján készült.  Többször sütöttem már, mindig nagy sikerrel. Amikor még nem ismertem a fondant bevonatos tortákat, gyakran volt ünnepi tortánk, a díszítéssel kihangsúlyozva az alkalmat. Születés vagy névnapra virágokkal, karácsonyra csokifenyőkkel, húsvétra színes cukor tojásokkal dekoráltam. Most egy elhalasztott névnapot ünnepeltünk vele.
Azt sem tudom, melyik évben jelent meg ez a Kiskegyed Konyhája című receptes újságban, talán a kilencvenes évek környékén. Máskor kerek formában szoktam sütni, most szögletes formát választottam.

újságkivágás a Kiskegyed Konyhájából

Tészta hozzávalói:                                                    Krém hozzávalói:                                                                                                                                                                                       
 4 tojás                                                                1 csomag főzős csokipuding por
17,5 deka cukor                                                   fél liter tej
10 deka liszt                                                         1 evőkanál cukor
10 deka étkezési keményítő                                  20 deka tej tortabevonó csokoládé
2 teáskanál sütőpor                                               25 deka vaj
3 evőkanál kakaópor                                             7,5 deka porcukor
                                                                             3 evőkanál rum
                                                                             6 evőkanál meggylekvár
Elkészítése:
A tojásokat kettéválasztjuk, a fehérjéket 4 evőkanál hideg vízzel kemény habbá verjük.Rászórjuk a cukrot és addig keverjük, amíg krémes állagú lesz. Ekkor beledolgozzuk a tojássárgákat is. A lisztet a keményítővel, sütőporral, kakaóval és egy csipet sóval összekeverjük és a tojásos krémre szitáljuk. Óvatos mozdulatokkal összekeverjük. A masszát formába öntjük, és a 200 Celsius fokra előmelegített sütőben negyven percig sütjük. Én alsó-felső lángot használtam. Miután kész, rácsra borítva kihűtjük.
A pudingot a szokásos módon megfőzzük, kihűtjük. A csokoládét megolvasztjuk a vajjal (én gőz fölött olvasztottam), hozzáadjuk a porcukrot és krémesre keverjük.Végül a pudingot is beledolgozzuk.
A piskótát vízszintesen három lapba vágjuk, a lapokat megcsepegtetjük rummal és megkenjük lekvárral. A krém egyharmadát az első lapra kenjük, rányomjuk a középső lapot, ere kenjük a második harmad krémet, és beborítjuk a felső tortalappal. A  maradék krémmel bevonjuk a torta tetejét és oldalát, a tetejét megszórjuk csokoládéforgáccsal.
egy fotó villanyfénynél
Mindig van készleten fondant rózsa, azzal díszítettem. És örvendeztem, mert agyon dícsérték.
De tényleg nagyon-nagyon finom volt!

21 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a tortád, nem is csodálom hogy dícsérték mert látni rajta hogy nagyon finom is lehet! A rózsákat te csináltad? Ha igen lilaszínt hogy csinálsz?

    VálaszTörlés
  2. Jól néz ki,finom is lehet,ezt a masszát körülbelül mekkora formába teszed?

    VálaszTörlés
  3. Én is hasonlóan csinálom a csokitortár, de eddig még nem tettem bele meggylekvárt és rumaromát sem. De belegondolva biztos finom ízt ad a krémnek. Ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  4. Hú, most szívesen kunyerálnék egy kis szeletkét... :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépe lett a torta,igazán elegáns a kis virágokkal. A csokitorta nem a kedvencem, de azért megkóstolnám:)

    VálaszTörlés
  6. Csodaszép, és ugyanilyen finom is lehet:)

    VálaszTörlés
  7. Éva! Köszönöm a dicséretet. Bodzabogyó, fekete szeder, kékáfonya, cékla, meggylé, otelló szőlő, ezek mind rózsaszínes-lilásra festenek. Ezt most bodzabogyóval színeztem.

    VálaszTörlés
  8. Rozi, 24x24 cm-es ez a szögletes formám, vagy 24 cm átmérőjű kerekben szoktam sütni.

    VálaszTörlés
  9. Judóca, próbáld ki! Az idén van meggylekvárom, de amikor nem volt, akkor meggybefőttel helyettesítettem.

    VálaszTörlés
  10. Petra! Reméljük, hamarosan feltalálják a fénypostát, aztán majd küldözgetjük egymásnak a finomságokat!

    VálaszTörlés
  11. Trollanyu, köszönöm a dicséretet! És itt ragadom meg az alkalmat, hogy én is megdícsérjem a gyönyörűséges tortádat, melyet a férjed születésnapjára készítettél.
    Olyan sorállás volt nálad hozzászólásokból, hogy későbbre halasztottam a gratulációt.

    VálaszTörlés
  12. Biztos fincsi, a csokitorta megunhatatlan!
    A meggylekvártól fantasztikus lehet!

    VálaszTörlés
  13. Marcsis! Igen, a csokitorta megunhatatlan.

    Roza, Ditta, Mónika! Jólesik a dicséret, köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  14. Hát nem fukarkodsz a matériával, a biztos ;) Ebben aztán van mit ízlelgetni :)

    VálaszTörlés
  15. Valóban nem tartozik az olcsó kategóriába, de igazi finom ünnepi torta.

    VálaszTörlés
  16. Nagyon jó a recept is és a torta is szép.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...