Összes oldalmegjelenítés

2011. október 24., hétfő

Zserbótorta születésnapra

Zserbótorta születésnapra
Eddig még soha nem sütöttem zserbót semmilyen formában, talán azért mert én nem vagyok oda érte.
De minden családtagom szereti, ezért régóta tervezgettem már. Ahogy keresgettem az interneten a megfelelő receptet, megtaláltam ezt a tortának elkészített zserbót és rögtön mentettem  is, mert épp alkalom volt megsütni, a nővérem születésnapjára.
Tészta hozzávalói:

4o dkg.liszt
1 egész tojás
5 dkg cukor
15 dkg margarin vagy vaj
1 dl tej
1 dkg élesztő

Töltelék hozzávalói:

20 dkg darált dió 
15 dkg cukor
20 dkg lekvár

Máz:

18 dkg. cukor
2 dkg kakaó
3 ev.k. víz
10 dkg vaj


Az élesztőt langyos tejben egy kis cukorral felfuttatjuk.A lisztet a zsiradékkal elmorzsoljuk, hozzáöntjük a megkelt élesztőt, a cukrot, a tojást, és jól összedolgozzuk. /Az eredeti recept még csipetnyi sütőport is ír./
Ezt a tészta mennyiséget 5-6 részre osztjuk, és mindegyiket kinyújtjuk a tortakarika méretére, úgy, hogy az ne egészen érjen a széléig, mert kelésnél, sülésnél terjeszkedik.
Mindegyik lapot megkenjük lekvárral és diós cukorral megszórjuk, a legutolsó lap fedje teljesen a tésztasorokat.
A tésztát szobahőmérsékleten pihentetjük egy órát, majd tetejét megszurkáljuk és sütjük .
Sütni közepes hőfokon kell, hogy jól át tudjon sülni mivel elég vastag. Kb. 45 percig.

Ez Keresztúriné Marika receptje, amit a Network közösségi oldal recept klubjába írt be. Ez alapján csináltam én is.
A legnagyobb tortaformámban sütöttem, 28 cm átmérőjűben. Azt hittem, magasabb lesz. A lekvárt nem mértem, de 20 dekánál biztosan többet rákentem a magam főzte sűrű baracklekvárból, a mázhoz pedig 10 deka csokit olvasztottam fel 5 deka vajjal. A hűtőben töltött éjszaka után a máz a fényességét elveszítette. A sütés pedig 160 fokon alsó-felső lángon 50 percig, plusz 5 percig még bent hagytam.

Születésnapi zserbótorta
Az oldalára diót szórtam
Egy szelet
   A nővérem örült a tortának    és hamarosan el is fogyott, a vendégei megdícsérték.                        

14 megjegyzés:

  1. Nagyon szépp lett, ügyes vagy, Isten éltesse a Nővéredet.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett a torta! Nővéredet Isten éltesse nagyon sokáig!

    VálaszTörlés
  3. Imádom a zserbót,és a tiéd nagyon guszta. Ügyes vagy!
    Isten éltesse a nővéredet:))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon fincsi lehet a férjem egyik kedvence:-)Szép a torta a nővérednek,boldog születésnapot!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép lett a zserbó torta formában, bár Én sem nagyon vagyok oda érte. Nálunk a Nagymamám szerette nagyon és sokszor sütöttünk is együtt. A pontos receptre nem emlékszem, csak arra h mennyire nem szerettem azt a 20dkg darált diót pucolni:) Most h láttam Nálad lehet h én is sütök vmi alkalomra. Boldog szülinapot a Nővérednek!
    Ui: emlékeim szerint a csoki nekünk is matt volt a tetején mindig.

    VálaszTörlés
  6. Kedves Kati, Éva, Mónika, Ditta, Judóca!

    Mindannyiótoknak köszönöm a dícséretet és a nővéremnek szóló jókívánságot!
    Hogy ilyen sikere volt a zserbómnak a családban is meg blogger körökben is, vérszemet kaptam tőle és elhatároztam, hogy kipróbálom más változatait is. Láttam receptet mézes, túrós és ki tudja még milyen zserbóról. Majd azokkal is próbálkozom.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon klassz lett! Biztos szuper finom is. :)

    VálaszTörlés
  8. Finom lehetett nagyon! Gusztusos! Várjuk a többi változatot is!

    VálaszTörlés
  9. Kedves Petra, M@rti, Rózsika!

    Jólesik a dicséret. Biztos finom volt, mert hamar elfogyott.

    VálaszTörlés
  10. Nagyon jó ötlet volt!:)
    Nővérednek még nagyon sok boldogot!!

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szép lett, és biztos isteni finom is!! Gratulálok!! Testvérednek még sok hasonló finom szülinapi tortát kívánok :)!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...