Összes oldalmegjelenítés

2011. október 16., vasárnap

Limara fordított fügetortája


Fordított fügetorta
                   

Limara pékségébe elsősorban kenyerei, kalácsai miatt járok, de más finomságokat is lehet nála találni a mángold krémlevestől a vadételeken át a tortákig.
Minap a Kenyér világnapja alkalmából kerestem kenyér receptet, ezért látogattam el hozzá. (Lett kenyér recept, meg is csináltam, de egy sütés közbeni váratlan áramszünet miatt nem lett publikus.)
Ahogy megláttam a Fordított fügetortáját, rögtön "beleszerettem".
Volt is itthon minden hozzávaló, a fügét kivéve. De elhatároztam, hogy almával vagy körtével megcsinálom.
Átmentem a szomszédba almáért, és szerencsémre 10 - 12 szem érett füge is volt még a bokron, tehát azzal csináltam.
.
Hozzávalók:

  • 5 dkg vaj
  • 10 dkg barnacukor
  • 2 ek. méz
  • füge
  • 1/2 vaníliarúd (én vaníliaport használtam)
Tésztához:

  • 250 g finomliszt
  • 1 tk. sütőpor
  • 1/4 tk. szódabikarbóna
  • csipet só
  • 2 dl író (én joghurtot használtam)
  • 2 tojás
  • 75 ml olaj
  • 120 g barnacukor
  • 1/2 tk. fahéj
Elkészítés:
Egy nem kapcsos tortaformába az 5 deka vajat beledaraboljuk, rászórjuk a 10 deka barnacukrot , két kanál mézet és a vaníliát. Lassú tűzön összeolvasztjuk, megkaramellizáljuk.
Az alaposan megmosott fügéket héjastól félbevágjuk és vágott felükkel lefelé szorosan a tortaformába rakjuk, úgy hogy kitöltsék a formát. Elzárjuk a lángot és összeállítjuk a tésztát.

Egy edényben a száraz hozzávalókat, másik edényben a nedveseket jól összekeverjük majd összevegyítjük a kettőt.
A tésztát a fügére kanalazzuk és 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, 35-40 perc alatt sül meg. Félidőben alufóliával lefedjük, kivétel után 10 perc múlva borítjuk tálcára.
Én alsó-felső lángon sütöttem 40 percig, majd 5 percig még a sütőben hagytam. 
Alig bírtam kivárni, hogy kihűljön, olyan csábító illata volt.

               
Szív alakú formám van csak amelyik nem kapcsos, de nagyságra épp megfelelt az anyagmennyiségeknek.

           
Szép magas lett

Tejszínhabot nyomtam rá tálaláskor, de anélkül is nagyon finom. Köszönöm Limarának ezt a remek receptet.

             

12 megjegyzés:

  1. Szia!
    Éppen ezen gondolkodom én is, mert leszedtem a füge bokorról a megérett fügéket.
    Bár én nem szeretem, de azért lesz rá jelentkező.
    Nagyon jópofa lett ebben a szív formában.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon gusztusos és finom lett. Nagyon ügyes vagy.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Vali!



    Köszönöm, Mónika!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki, guszta! Szívesen megkóstolnám, mivel még így sütiben nem ettem fügé!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta,én is szivesen megkostólnám, hisz én sem ettem függét még sütiben!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom volt! De almával vagy más gyümölccsel is süthető, biztos úgy is finom.

    VálaszTörlés
  7. Húú, nagyon jól néz ki:) Még én sem ettem fügét sütiben, csak aszaltan:)

    VálaszTörlés
  8. Roza! A friss füge össze se hasonlítható az aszalttal! Csak elég kényes a fügefa, az enyém kifagyott, de keresek neki jobb helyet a kertben és újra ültetek. Négy - öt éven belül termőre fordul.

    VálaszTörlés
  9. Csodás, még sosem ettem friss fügét, de nagyon szeretnék.:)

    VálaszTörlés
  10. Kati, kár,hogy nem vagy közelebb.Az érett füge a postai szállítást nem bírja, így hát nem küldök.
    Nálunk a piacon darabra árulják. Felétek nincs?

    VálaszTörlés
  11. Tegnap kaptam 4 kiló fügét, nagy részéből lekvárt főztem, de félretettem néhány szemet és ma megsütöttem ezt a különleges ízvilágú és nagyon finom sütit. Fagyival ettük - Isteni volt ! Köszönet a receptért, kedves Marisz :)
    persze Limarának is :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...