Összes oldalmegjelenítés

2011. október 22., szombat

Bevállalom!

Egyik bloggertársam M@rti még a hónap elején indított egy játékot  Bevállalod?! Bakik...és ami kimaradt címmel. A játék azóta valóságos mozgalommá nőtte ki magát, egyre többen érezzük úgy, hogy az elrontott, félresikerült dolgainkat igenis fel merjük vállalni egymás és ország-világ előtt szégyenkezés nélkül.
Hisz mindannyian hibázunk, a legjobb szándék mellett is becsúszhatnak tévedések, váratlan események, apróbb balesetek amelyek azonban a munkánk végső kimenetelét vagy  kinézetét negatívan befolyásolják.
Az én legnagyobb konyhai bakimról sajnos nem készült fénykép. Egy gombaházikó tortát készítettem egyik barátnőm unokájának. Két tojásból sütött piskótalap zöld fondant bevonattal virágokkal, katicabogarakkal stb. volt az alap, erre került a drapp színű fondanttal bevont tönk ajtóval, ablakokkal ellátva, a  belseje pedig lekváros piskótatekercs volt. A gomba kalapját inox tálban sütött kakaós piskóta alkotta, melyet három helyen elvágva csokikrémmel töltöttem. Kívülről piros marcipánnal borítottam és színes pöttyöket kapott. Nagyon bájos lett mikor teljesen elkészült, elégedett voltam vele és indultam a szomszédasszonyért, hogy jöjjön lefényképezni. Ahogy az ajtóból visszanéztem, hogy gyönyörködjek benne, láttam, hogy dől, de már nem tudtam semmit tenni. Ez ugyanis tavaly nyáron volt és a nagy melegre így reagált. Mivel elég nagy tálcára volt téve, csak a tálcán dőlt el. És ekkor a lehető legrosszabbat tettem, mert megpróbáltam visszaállítani.
Nem is részletezem tovább, mert visszaemlékezni is rosszul esik, akkor meg teljesen beteg voltam miatta.
Telefonáltam a barátnőmnek, hogy jöjjön el és döntse el mi legyen vele. Persze elvitte és azóta is gyakran emlegetik, milyen finom volt.
A hal tortának szintén a nagy meleg volt a baja. Egy nagy ho-ho-ho horgász kapta születésnapjára, akinek a csokitorta a kedvence. Nyolc tojásból kakaós piskótát sütöttem, s kemény papírból kivágott sablonnal hal formára alakítottam, majd három lapba vágva csokoládé krémmel töltöttem. Az oldalát maradék fondanttal borítottam, a hátát pedig plasztik csokiból üdítős kupakkal kivágott "pikkelyekkel" egyenként raktam ki.

Hal alakú torta
Nem tudtam teljesen befejezni se, mert indulni kellett, így az uszonyai lemaradtak, de ez volt a kisebbik baj, annyira olvadt a fondant, hogy néhol átlátszott a tészta. De nagyon finom volt.

Hal alakú torta
A repülőgép tortát a fiam kérte, a barátaikhoz mentek szülinapra. Erről meg is írtam a bejegyzést, aztán nem tettem közzé, mert mikor a fiam meglátta, furcsa grimaszokat vágott. Hát igen, egy szép karcsú repülőre számított, de nem volt szívem levágni, elfaragni, sok lett volna az esedéke. Most a piskóta is nagyon jól sikerült és úgy voltam vele, hogy ez elsősorban torta, ami enni való. Egy hároméves gyereknek pedig ez "tényleg repülő" is.
Repülőgép torta elölről
Repülőgép torta hátulról
Bemásolom az akkor beírt receptemet:
Kétszer tíz tojásból piskótát sütöttem a nagy gáztepsiben. Minkettőt elvágtam hosszában kb. kétharmad résznél, és mindkettőt két lapba. A kétharmad nagyobb részéből alakítottam a törzset, kisebből a farokrészt és a szárnyakat. Az alábbi krémmel töltöttem: 4 egész tojásból, fél liter tejből, 20 deka cukorból, 2 cs. vaníliás cukorból, 2 púpos ek. lisztből és 1 púpos ek. étkezési keményítőből sűrű besamelt főztem, melybe még forrón beletördeltem 2 tábla(20 deka) fehér csokoládét, mikor kihűlt hozzákevertem 20 deka vajat és 30 deka mascarponét, majd 1 ek. zselatint amit 1dl. vízben feloldottam. Egy órai hűtés után bekentem a lapokat úgy, hogy minden réteg krémet megszórtam apróra vagdalt savanykás őszibarack befőttel. Újabb egy órai hűtés után kívülről 20 deka vaj (nagyon kevés porcukrot kevertem bele) kívűlről átkentem és egy éjszakára hűtőbe került, még részekben. Vasárnap reggel történt az összeállítás és díszítés. Fehér pillecukorból előzőleg elkészített fondanttal borítottam. A zászló, a lámpák is maradék fondantból kerültek rá. Sajnos egyik képen sem látszik az ajtó, meg ablakok (mert kölcsön telefonnal készültek), meg a malév felirat kész fondantot ugyanannyi mennyiségű vajjal mikróban kicsit összeolvasztottam és nylonzacskó sarkából írókáztam. nem fért tálcára, ezért rajztáblát vontam be alufóliával.


Még mutatok egyet, amelynek szintén az a legfőbb hibája, hogy sajnáltam keskenyebbre vágni.


Autóbusz torta         
Amikor rákerült a borítás, akkor volt igazán észlelhető az aránytalansága, a továbbiakban elment a kedvem a díszítéstől is, lehagytam a feliratot is róla.



Rózsákat meg szíveket raktam a tetejére, mert egy tortára dísznek virág bármikor rakható. És megindult a sarkoknál is a fondant... Azért elvittük, akinek szántuk, ő pedig örült neki. És ha nem is volt szép, de nagyon finom volt.
Azt hiszem, kicsit bőbeszédűen magyarázkodtam, ezért be is fejezem, nem "mosakodok" tovább.
Ez is én vagyok!    








9 megjegyzés:

  1. Nagyon kedves történetek:) Tényleg mindannyiunknak vannak ilyen történetei egészen bizonyos:)

    VálaszTörlés
  2. Engem is az szokott éltetni, hogy a legtöbb édességet meg lehet enni kanállal is (legyen az akár egy "stabil" torta). :-)
    Én is jártam már úgy majdnem, hogy sajnáltam lefaragni a sütiből, de időben észrevettem az aránytalanságot.
    Hiába...mindannyiunkkal megesik...
    Gratulálok, hogy BEVÁLLALTAD!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm M@rti! Ahogy vénülök, egyre inkább belátom a tökéletlenségeimet. És megpróbálok (de tényleg!) rajta változtatni.

    VálaszTörlés
  4. Egyiknél sem Te voltál a hibás hanem az időjárás, miért volt olyan meleg hogy elolvadjon a torta borítása?:-)) Mindegyik tortád jól néz ki, a hibáit csak Te ismered. Az íze jó volt ez a lényeg. Még régebben történt velem akkor még dolgoztam, blogot nem írtam. Névnapra vittem be munkahelyre süteményt biztos ismered az a mandulás formában kell sütni és mandulás krémmel kell tölteni. Úgy képzeld el hogy az összes krém mire beértem a munkahelyemre kifolyt a dobozba amibe vittem a sütit.A kolleganőm kanállal ette ki, és állandóan dícsérte " Éva ez nagyon finom". Meddig nevettünk ezen, és később is mindíg emlegettük a "finom " süteményemet!

    VálaszTörlés
  5. Éva! Igazad van, az ilyen kis hibával bíró tortákat, süteményeket sokszor jobban megemlegetjük - éppen a kis hibájuk miatt - mint a tökéletesre sikerülteket.
    Habár én csak törekszem a tökéletesre, dehát az életben csak kevés tökéletes dolog van.

    VálaszTörlés
  6. Mikor nem úgy sikerül egy torta ahogyan szeretnénk az nagyon......rossz érzés de utólag sokszor nevetünk rajtuk:) és mindig magunknak a legnehezebb megfelelnünk.
    Sokszor jártam már úgy h nekem nem tetszett a tortám, szégyeltem odaadni, másoknak meg az tetszett a legjobban.
    Ezek a torták sem rosszak, szívvel-lélekkel készültek, és ez a lényeg!

    VálaszTörlés
  7. Hát igen, ahogy Judóca is mondja: a szereteted a lényeg, amit beletettél alapanyagnak, és nem utolsó sorban, hiába néz ki jól egy torta, ha az íze borzalmas (lásd az én kastély tortámat :D)

    VálaszTörlés
  8. Judóca, Tejszínhab!
    Igazatok van, hogy magunknak a legnehezebb megfelelni. És, hogy a beleadott szeretet sokkal lényegesebb, mint a külcsín.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...