Összes oldalmegjelenítés

2011. szeptember 18., vasárnap

Sajtos ördögpirula gömbök

Régóta kedvelt sós süteményünk a sajtos ördögpirula, amely egyszer régen a Kalocsai Néplap recept rovatában jelent meg. Elég gyakran kell sütnöm, mert gyors, könnyű és a család minden tagja által kedvelt.













Leírom a receptet úgy ahogy az újságban van:
Két deci vízbe 10 deka vajat, kávéskanál sót teszünk és feltesszük főni. Amikor forr, belekeverünk 10 deka lisztet és pogácsa keménységűre megfőzzük.  Levesszük a tűzről, s mikor már langyos 3 egész tojást egyenként hozzákeverünk és 10 deka reszelt Trappista vagy Ementáli sajtot. Jó kávéskanálnyi (diónyi) gombócokat formálunk belőle, reszelt sajtba hempergetjük, majd zsírozott, lisztezett tepsibe rakjuk. Igen forró sütőben 20 percig sütjük, a sütő ajtaját nem nyitogatjuk, így szép magasra feljön, a belseje lyukas marad.
Én csak annyiban tértem el a leírtaktól, hogy sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, 220 fokon alsó-felső lánggal 25 percig sütöttem, majd a sütőt lekapcsolva még öt percig bent hagytam, hogy ne essen össze. Ja, és a diónyitól én kicsit nagyobbakat csináltam.


Ez is egyfajta "égetett tészta", bár a klasszikus égetett tészta édes, pl. a képviselőfánk. De az elkészítés módja miatt - hogy először főzzük, aztán sütjük - ez is oda sorolható.Már gondoltam rá, hogy továbbfejlesztem a receptet, mert ha ketté vágjuk, mivel üres a közepe, tölthető lenne.Mondjuk sajtkrémmel. Na, majd egyszer, talán...

9 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lette, és ismerem ezt a receptet bizton állítom hogy nagyon finom könnyú. Nem rossz ötlet az hogy megtöltöd, próbáld ki és utánnad csinálom, kíváncsi vagyok hogy milyen?:-))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon klassz recept, szerintem nálunk is nagy sikere lenne:) Kicsit olyan, mint a képviselőfánk, csak sósban, akkor pedig töltve sem lenne rossz.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm, Éva!

    Köszönöm, trollanyu!

    Én töltve nem mostanában fogom kipróbálni, mert legalább harminc kipróbálásra váró új receptem van. Meg közben a régi kedvenceket is kell sütni.
    De ha van kedvetek, próbáljátok ki és posztoljátok.

    VálaszTörlés
  4. Ötletes recept, nagyon guszta a végeredmény. :)))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek. Ez a sajtkrémmel töltött változat piszkálja az ízlelőbimbóimat, így lehet teszek egy próbát valamikor. De annyi kipróbálásra váró receptem van nekem is, csak győzzek sütni-főzni mikor otthon vagyok. :)

    VálaszTörlés
  6. De jó ötlet! Én csak a kakaós-édes változatot szoktam készíteni. De ez finomabban hangzik. Mmm! Sajtos, csak jó lehet. :o)

    VálaszTörlés
  7. Szabina! Nagyon értékelem, hogy egy ilyen fiatal lány a tanulás mellett annyi időt tölt a konyhában, mint te. És milyen finomságokat sütsz-főzöl!

    VálaszTörlés
  8. Altair! Süsd meg! Közben lehet dicsérni vagy szidni a politikusokat,foitózni, sőt még horgolni is, amíg sűl, csak vigyázz, oda ne égesd!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...