Összes oldalmegjelenítés

2011. szeptember 25., vasárnap

Meggyes tejes pite

Tejes pite, kelt pite, bedobálós meggyes - ezek bármelyike lehet az elnevezése a hétvégi süteményemnek.
Egyszerű, gyors kelttészta és nagyon finom.
Valamikor nagyon gyakran sütöttem ilyet, volt, hogy  lisztbe hempergetett mazsolát kevertem a tésztájába, máskor friss meggyel vagy apróra feldarabolt szilvával. Egy idő óta feledésbe merült, most viszont nagyon ráóhajtottam, amikor  Szabinánál megláttam a receptjét.

Hozzávalók:

45 deka liszt
fél liter tej
2 tojássárgája
2 deka élesztő
2 ek.cukor, + 2-3 ek a tetejére
3 ek olaj
50 deka magozott meggy
Elkészítés:


A gépet se kellett elővenni, a felfuttatott élesztővel fakanállal egykettőre elkevertem a hozzávalókat, kicsit kivertem hogy ne legyen csomós majd letakarva fél órát kelesztettem. Ekkor raktam vajjal kikent, morzsával meghintett tepsibe és a tetejére szórtam egy üveg kimagozott, lecsepegtetett, lisztbe forgatott meggybefőttet. Ismét letakartam és begyújtottam a sütőt 220 fokra. Mikor elérte a kívánt hőmérsékletet, két kanál barna nádcukrot rászórtam a tészta tetejére majd alsó-felső lángon 40 perc alatt megsütöttem


A nyers tészta a tepsiben
 Én nem mertem meggrillezni a tetejét, mert az így is nagyon hamar pirult, ezért félidőben fehér papírral le kellett  takarnom. 


A kisült pite
Tanácsos kihűlt állapotban metélni az ilyen tésztákat, de mivel most volt fotózási lehetőségem, azon forrón vágtam belőle néhány kockát.
Könnyű kelt pite

Kellemesen édeskés-savanykás



Kicsit azért ráolvadt a cukor a tetejére, főleg a sarkoknál ropogós volt.
Könnyű, kellemesen édeskés-savanykás ízű.
Már készítettem úgy is, hogy kb. ötdekányi durvára vágott diót rászórtam a tetejére. Tartalmas leves után másodfogásnak is megfelelő.


11 megjegyzés:

  1. Ezt nagyon szeretem. Elárulom, hogy a férjem tudja nagyon finomra készíteni. :))))

    VálaszTörlés
  2. Nahát! Petra, az a férj, amelyik süt, ARANYEMBER!
    (Az én idősebb fiam is süt, csak ritkán tud rá időt szánni.)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett ! Szeretem az ilyen gyümölcsös pitéket !

    VálaszTörlés
  4. Éva, Rózsika!Szeretitek, hát süssétek meg!

    VálaszTörlés
  5. Az egyik legkedvencebb piskóta sütemény amire már év tizedek óta...vagyis gyerek korom óta emlékszem.
    Nagyon guszta és finom...főleg a sarka ami kissé le van sülve a cseresznye és a cukor le olvadásrol.
    Ügyes vagy, és jól sütsz!
    xoxo

    VálaszTörlés
  6. Elisabeth! Köszönöm az elismerést. A sarka nálunk is nagyon kapós!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...