Összes oldalmegjelenítés

2011. szeptember 11., vasárnap

Gyümölcs cobbler vegyes gyümölccsel

Gyümölcs Cobbler
Ezt az egyszerű, gyorsan elkészíthető édességet egyszer (van már 10 éve is) Jamie Oliver műsorában láttam. Megtetszett, megnéztem az ismétlést is, hogy fel tudjam jegyezni a receptet. Azóta évente két-három alkalommal gyümölcsszezonban friss gyümölcsökkel mindig sütök.
Tészta hozzávalói:
  • 22 deka liszt
  • 11 deka margarin vagy vaj
  • 7 deka cukor
  • csipet só
  • fél csomag sütőpor
  • másfél deci natúr joghurt
Gyümölcsös részhez:
  • 1 kg apróra vagdalt vegyes gyümölcs
  • 6 púpozott kiskanál cukor
  • 2 evőkanál balzsamecet
Elkészítés: A kilónyi összevagdalt gyümölcsöt egy kivajazott hőálló tálba tesszük. Én jelen esetben sárgadinnyét, sárga és zöld húsú őszibarackot, körtét, almát és szilvát aprítottam össze. Rászórtam a cukrot ( barna nádcukrot) és rálocsoltam a balzsamecetet.
A tésztához a sütőporral elkevert lisztet elmorzsoltam a vajjal, beleadtam a cukrot, sót és a joghurttal összegyúrva viszonylag lágy állagú tésztát kaptam. Kanál segítségével kis gombócokat formáztam, melyeket a gyümölcs tetejére helyeztem, kis távolságra egymástól, mert sütés közben megnőnek.Tetejüket megszórtam kevés barnacukorral.
Kétszáz fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon fél óra alatt sül meg, de öt percig még a sütőben szoktam hagyni, ez idő alatt kicsit felszívja a gyümölcs kiengedett levét.
gyümölcs cobbler vegyes gyümölccsel

Kitűnő meleg édesség, de mi hűtve is nagyon szeretjük, ha marad, azt a hűtőbe teszem.
hideg édességnek is kiváló
A minap Trollanyunál az áfonyás-szedres változatát láttam. Azt sajnálgatom, hogy nálunk nagyon drága az áfonya, pedig nagyon hasznos gyümölcs és szeretjük is. De ezt a vegyes gyümölcsös változatát is merem ajánlani mindenkinek, aki szereti a sokgyümölcsös ún. "összedobós" desszerteket.

9 megjegyzés:

  1. Nagyon finomat készítettél. Kérek. ;DDD

    VálaszTörlés
  2. Tényleg nagyon finom volt, ezért már sajnos nem tudok adni - mind elfogyott!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Marisz-nagyon helyes, jópofa, és humoros vagy! Mindig mosolyt hagysz az arcomon amikor olvasom a kommentedet!
    Micsoda ügyes Amerikai sütő vagy...a cobbler nagyon guszta, és finom! Én utoljára egy éve sütöttem ezt:DDD
    xoxo

    VálaszTörlés
  4. Kedves Elisabeth!
    Köszönöm, hogy ügyesnek tartasz. Ezt a desszertet talán el se lehet rontani.Tudom, hogy amerikai eredetű, elfelejtettem megemlíteni a bejegyzésben.
    És örülök, hogy szereted a kommentjeimet.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Mária! Névnapod alkalmából isten éltessen sokáig!

    VálaszTörlés
  6. Petra! Köszönöm a figyelmességed! (majd utánanézek, Petra névnap mikor van, mert a közeli ismerőseim között ilyen nevű nincs, így nem tudom).

    VálaszTörlés
  7. Mariszka! Október 2-án (is?) van Petra!
    Ha nem lehet ezt a sütit elrontani, talán nekiállok én is.
    ...és igen, tényleg van humorérzéked bejegyzéseidben, amit remekül meg szoktál csillantani ;-)

    VálaszTörlés
  8. M@rtti! köszönöm, hogy megírtad a Petra napot, hisz itt van már mindjárt.
    Szeretem a dolgok humoros oldalát megkeresni, ha túl komolyan vesszük az életet, bele is lehet halni...
    A cobblert próbáld ki!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...