Összes oldalmegjelenítés

2011. szeptember 22., csütörtök

Cicitorta kooperációban



Múlt héten egyik szomszédasszonyom jött, hogy  "adideadidit tortát" szeretne velem készíttetni. Mert a lánya megmutatta ám az interneten, micsoda tortákat csinálok! De én elfoglaltságaim miatt másoknak nem tudok tortasütést "vállalni", most különösen nem, mert nálunk is torlódtak a tennivalók. Ám annyira könyörgött, hogy egyik barátjukat szeretnék vele meglepni az ötvenedik születésnapján - így azt vállaltam, hogy a külső borítást meg a díszítést megcsinálom, ha a tortaalapot és a krémet ő elkészíti.
Odaadtam a szív alakú sütőformámat, és mivel kakaós tésztát akart, felírtam neki Eszter kakaós piskóta receptjét, mivel jó nagy a sütőforma kellett is a nyolctojásos piskóta bele.A szív alaphoz krém receptet nem kért, mert a karácsonyi fatörzs tortájához való krém megfelelt ebbe is. Megkapta a két egyforma müzlis tálkát a didiknek és javasoltam, hogy babapiskótával tiramisut készítsen bele, fagyassza ki jól, ez a legegyszerűbb megoldás. Mivel a tiramisu krémet is csokisra akarta, ajánlottam, hogy  egy zacskós tejszínt melegítsen fel, közben tördeljen bele egy tízdekás csokit, ha teljesen elolvadt hűtse ki. Miután kihűlt verje fel habnak és egy huszonöt dekás mascarponéval keverje össze, rakjon bele fél deci vízben feloldott egy evőkanál zselatinport. Javasoltam, hogy kóstolás alapján édesítse, rumot vagy rumaromát is tehet bele, ha szeretik a mazsolát minden réteg babapiskótára szórjon néhány szemet.
Én pedig meggyúrtam a fondantot. Négyszínű pillecukrot kaptam, egy harmincdekás csomagot használtam el hozzá. Érdekes rózsaszínes árnyalata volt ennek a felolvasztott pillecukornak, natúr kakaóport szórtam bele, úgy kaptam a végső színt.
A megbeszélt napon a szomszédasszony hozta a megtöltött szív alakú tortát, ami tényleg nagyon jól nézett ki, mert egyébként nagyon szép és finom süteményeket, tortákat készít, csak a formatortázást nem próbálta még.A didiket tálastól hozta, nem merte kivenni, de mivel egy napot hűtőben töltöttek, jól áthűltek, könnyen kijöttek.
Most, összeállításkor ügyeskedtem bele a bal cicibe a rummal töltött kis flakont, aztán még natúr vajjal  körbekentem. Borítás előtt két órára hűtőbe tettem, addig megfőztem az ebédet.

Borítás előtt még forró késsel elsímáztam a krémet
  Majd kinyújtottam a fondantot és ráterítettem a tortára. A fondantból lecsíptem egy kicsit, amit kakaóval sötétbarnára színeztem és pogácsaszaggatóval kivágtam, helyreraktam a mellbimbókat. Maradék zöld fondantból csináltam egy táblácskát, melyre  ráírtam amit kértek, így egybeírva, ahogy a nótában is hangzik.
Aztán porcukrot vajjal kikevertem, egy nylonzacskóba töltöttem, kivágtam a sarkát és kezdtem volna  a melltartót mintázni, mikor berobogott a szomszédasszony a tortáért. Hát én eddig nem néztem az órára, most meglepődve tapasztaltam, hogy majdnem dél van, hej, juj, jaj! Még sehogyse vagyok vele.
Azt mondta, nem baj, ez így épp jó lesz, és hálálkodások közepette ment is kifelé vele. Már az utcán volt, mikor utolértem kezemben a dekortollal, hogy a köszöntést legalább ráírjam. A futástól meg az idegességtől remegett a kezem, csúnya lett a felirat, de Gyöngyi szerint "jól van az".

Már nem volt időm gyöngysort csinálni a cicik közé
Mire asztalra került, a nagy melegben olvadozott, főleg a vajkrém díszítésből egy-kettő leolvadt a tortapapírra. De nagy sikere volt, az ünnepelt nevetett is, könnyezett is a meghatódottságtól.
És mivel a csokitorta a kedvence, az ízével is meg volt elégedve ő is, meg az ünneplő társaság minden tagja.
Én is örültem, hogy ketten ilyen jól összehoztuk ezt a tortát.


5 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy,szép lett a torta és ötletes.
    Tőlem is kértek már cicis tortát de nem tudtam,hogy kell készíteni a ciciket. Köszi hogy leírtad.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól megegyeztetek a tortakészítésben, szép lett, szexi.:)

    VálaszTörlés
  3. Mónika! Örülök, ha adhattam ötletet.


    Köszönöm, Kati!

    VálaszTörlés
  4. Hű, de kis szexi! Nagyon ügyes vagy. :)))

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm, illetve köszönjük. A szomszédasszony nagyon jó alapot készített, könnyű volt dolgozni rá. És rájöttem, hogy így lenne jó igazán a tortázás, mert én a díszítési részét szeretem jobban

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...