Összes oldalmegjelenítés

2011. augusztus 21., vasárnap

Trópusi gyümölcstorta "Esztink módra"

Belgiumban élő barátainkat láttuk vendégül hétvégén. A négyfogásos ebéd záróakkordja  "Esztink módra" készült trópusi gyümölcstorta volt. Esztink a középső nővérem, aki sajnos már öt éve nincs köztünk, de először   együtt csináltuk ezt a tortát úgy, ahogy ő szokta. Van már tíz éve is, hogy egyszer lakodalomba készültünk és én azon morfondíroztam, hogy milyen tortát rendeljek - felénk ugyanis még szokás, hogy a vendég tortát visz a lakodalomba. Nővérem azt mondta, hogy szerinte én nagyon finom tortákat sütök, ne rendeljek. Igen, tényleg finomak a tortáim, de a díszítéssel mindig gondban voltam. Akkoriban még a borított tortákat nem ismertük, és nem tudtam szépen kidekorálni. Mire ő javasolta, hogy süssek gyümölcstortát. No hiszen! A zselatinnal is hadilábon álltam!. Mondta, hogy ő csokoládéval önti le és nekik az nagyon bevált.
Rábeszélt az ő változatára, együtt készítettük el a lakodalmi tortát és tényleg jól sikerült.
Három tojásból piskótát kell sütni közepesnél kicsit nagyobb tepsiben. Én most 34 x 24-es tepsit használtam. A legegyszerűbb módon az egész tojásokat kevertem ki a cukorral jó habosra, majd a lisztbe egy kávéskanál reformboltban vásárolt foszfátmentes sütőport kevertem, ezt bele a habos masszába és alsó-felső lángon 160 fokon húsz perc alatt megsült. Míg hűlt pudingkrémet főztem rá. Nyolc deci tejbe 80 gramm gluténmentes vanília pudingport 80 gramm cukorral keményre főztem és kevergetve kihűtöttem, majd a piskótalapra kentem. Ezután következtek a gyümölcsök. Mindenféle vegyes gyümölcsöt apróra kell vágni és ezzel kirakni a tortalapot. Jelenleg banánt, narancsot, kiwit, szilvát, őszibarackot, mangót, fehérszőlőt használtam ehhez a tortához. Vettem még zöldbélű sárgadinnyét meg fekete szedret, de azt kifelejtettem.
Gyümölcsökkel kirakva
Meggybefőttet is tettem még rá, és sajnos a kép rossz minősége miatt nemigen látszik, de kb. öt dekányi durvára vágott dióval is megszórtam.
Ezután húsz deka étcsokoládét három evőkanálnyi vízzel meg öt deka vajjal gőz fölött felolvasztottam és fele mennyiséget rákanalaztam a tortára. A maradék olvasztott csokihoz hozzákevertem egy zacskó tejszínt (2,5 dl-t),és ezt még a tetejére öntöttem.
Csokival leöntve

No és most hűtőbe kellet volna tenni, hogy dermedjen rá a csoki, csakhogy nekem nem fért be. Mindig van hűtött jégakkum, most is ezeket raktam a tálca alá szükségmegoldásnak. Ha rendesen le van hűtve jobb az állaga és szebben szeletelhető. De most így került asztalra mert szinte az utolsó pillanatban lettem kész vele a vendégek érkezése előtt.
Trópusi gyümölcstorta szeletek
Nagy sikere volt, majdnem mind el is fogyott ebédkor, pedig más sütemény is került asztalra.
A recepthez a gyümölcsök mennyiségét nem írtam, mert az szabadon eldönthető, hogy ki mennyit akar tenni és hogy milyen gyümölcsöt. Egész évben süthető bármikor, hisz déligyümölcs mindig kapható és befőttel kombinálható.


11 megjegyzés:

  1. Hű, ez aztán ínycsiklandóan hangzik! :)))

    VálaszTörlés
  2. Hát ez nagyon fincsi lehetett!

    VálaszTörlés
  3. Hát ez bizony nagyon guszta! Tele azokkal a finom gyümölcsökkel és valóban jó a csoki is a tetejére!

    VálaszTörlés
  4. Hűha, szinte érzem az ízeket - a sok gyümölcs a csokival biztosan nagyon finom! Szimpatikusabb, mint a zselatinos gyümölcstorta! :)

    VálaszTörlés
  5. Kedves Petra, Mrita, Éva, Gabi!
    Mindőtöknek köszönöm a kedves szavakat.
    Így elkészítve a gyümölcstortát jobban szeretjük, mint zselatinnal a tetején. A maradék darab már befért a hűtőbe és ma finomabb volt, mint tegnap. Összeértek az ízek, szeletelhetőbb volt.

    VálaszTörlés
  6. Hát ebből kérek egy nagy szelettel...:) Nagyon fincsi lehet!

    VálaszTörlés
  7. Anikó! Nyisd az ablakot, indul fénypostán!

    VálaszTörlés
  8. Mhm! Ez nagyon finomnak látszik. :o)

    (Támaszd meg a könyöködet az asztalon fényképezéskor, és akkor nem fog bemozdulni. :o)

    VálaszTörlés
  9. Kati! Nagyon finom, próbáld ki.

    Altair!Nem én fényképezek, szívességből hol ez, hol az, akit sikerül elcsípnem. Van aki géppel, más telefonnal. Mindegyiküknek nagyon hálás vagyok.

    Rózsika! Én is, de már nincs. Különben is vissza kell(ene) fognom magam az édességgel, kicsit magas a vércukrom...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...