Összes oldalmegjelenítés

2011. augusztus 27., szombat

Születésnapi torta a barátnőmnek

Születésnapra a barátnőmnek

Még nem jött el a barátnőm születésnapja, amikor ezt a tortát csináltam, de tudtam, hogy öt hétig nem találkozunk, ezért előre megköszöntöttem. Ilyenkor nyáron kevesebb időt tudok szánni a hobbimra a kerti munkák, fagyasztás, befőzés miatt.Most is az volt a lényeg hogy gyorsan, finomat, de azért a hagyományostól kicsit eltérőt alkossak.
Gyorsan - amiben már gyakorlatom van. Zebratortát már becsukott szemmel is tudok sütni, ezzel egykettőre megvoltam, receptje egyik előző bejegyzésemben már szerepel. Ezt is csokis krémmel töltöttem, de nem akartam ugyanolyat, mint az előzőnél. Szeretek kipróbálni minél több receptet.
 Mivel nyáron nagy hőségben nem szívesen alkalmazom a tojást, kerestem olyan receptet, amibe az  nem kell. A napiász-online oldalon találtam megfelelőt.
Csokikrém hozzávalói:

-22 dkg étcsokoládé, darabokra törve
-6 dkg sötét nádcukor
-22 dkg vaj, darabolva
-5 evőkanál tejpor
-1/2 teáskanál vaníliaaroma

Elkészítés: a csokoládét, a cukrot, a vajat, a tejport és a vaníliaaromát lábosba tesszük. Kis lángon folyamatosan keverve melegítjük, amíg megolvad. Tálba öntjük, és hagyjuk kihűlni. Lefedjük és 1 órára, vagy amíg kenhetőre dermed, hűtőszekrénybe tesszük.
Ilyen egyszerű volt a krém elkészítése a finom hozzávalókból.  Azért kicsit aggasztott, hogy nehezen akart besűrűsödni, de a konyhámban nagyon meleg volt, lassan hűlt ki. Viszont az egyórás hűtőbeni várakozás után épp kenéshez  megfelelő lett az állaga.
A szokásos forgatókönyv szerint a lapokra vágott, megtöltött torta a hűtőben töltötte az éjszakát. Másnapra a borítás meg a díszítés maradt. A borításhoz a fehér zselatinos bevonómból (melyet a tál rózsa tortához csináltam) volt még maradék, sőt a virágdíszeket is ebből szúrtam ki linzerszaggatóval, és kevés bodzalével körbefestettem a szélüket.
Az oldalára szíveket ragasztottam, a tetején dekortollal kriksz-krakszokat rajzoltam.
Nem éppen ilyenre terveztem, de így sikerült. Kibírta a több mint száz kilométeres utaztatást baj nélkül.
Az ünnepelt örült neki, az egész vendégsereg dícsérte, volt aki a receptjét kérte. Most kaptam meg néhány fotót a tortáról, ezért most tettem csak fel. Jó lett volna, ha a gyertyával meg szeletelve is küldenek róla fotót, de nemigen számítok már rá. Talán majd a következő szülinapi tortáról!


7 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett! Isten éltesse a barátnődet. :)))

    VálaszTörlés
  2. Petra, Rózsika! köszönöm szépen.

    VálaszTörlés
  3. Szerintem is szép lett, és az ünnepelt biztos örvendett neki.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép lett és mint olvasom finom is!

    VálaszTörlés
  5. Kati! Örülök, hogy neked is tetszik.

    VálaszTörlés
  6. Angéla! Megdícsérték, hogy finom volt.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...