Összes oldalmegjelenítés

2011. augusztus 29., hétfő

Sárgarépatorta

Sárgarépa torta
Vannak a férjem barátai, vannak az én barátaim és vannak a közös barátaink.
Ezen a vasárnap délutánon én hívtam meg a barátaimat egy kellemes beszélgetésre, közös fürdőzésre a Szelidi tóhoz. Amolyan nyárbúcsúztatót tartottunk.
Uzsonna utánra sütöttem ezt a répatortát.
A lehető legegyszerűbb receptet keresve Adélnál találtam a nékem tetszőre.
Hozzávalók:
4 db közepes sárgaréparépa  apróra lereszelve
4 db tojás
3 dl cukor
3 dl liszt
1,5 dl olaj
1 csomag sütőpor
1 csomag  vaníliás cukor
1 kávéskanál őrölt fahéj
1 kávéskanál őrölt gyömbér
1 kávéskanál őrölt kardamom

csipet só
Barna nádcukrot, napraforgóolajat,  foszfátmentes sütőport és friss gyömbért használtam.
Elkészítése:
Cukrot, vaníliás cukrot, olajat, sót jól kikevertem egy nagy tálban. Egyenként beledolgoztam a tojásokat, majd a jól kihabosított masszába beletettem a fűszereket (kardamom kivételével, mert  azt nem ismerem), utána a sütőporral elkevert lisztet, végül a reszelt sárgarépát.  Sütőpapírral bélelt kerek formában 180 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon egy órahosszat sütöttem. Javasolt tűpróbát végezni.  Miután kihűlt sablon segítségével meghintettem porcukorral díszítés gyanánt.
Répatorta
Nagy sikert arattam vele barátaim körében, bár akiről biztosan tudom, hogy nagyon szereti,  Adrienn most hiányzott, mert külföldön él. Két éve nyáron amikor találkoztunk ugyancsak répatortát sütöttem és őt nagyon elbűvölte -azt a receptet most nem találtam, de biztos megvan valahol. Majdnem mind elfogyott, pedig volt más is.

Még pillecukrot is készítettem egy régebbi  bejegyzésemben már beírt recept szerint, ahogy Wise Lady-től tanultam. A sárgát valódi sáfránnyal színeztem, a kétféle lilás rózsaszínt ( a fényképen alig van különbség a két szín között) pedig fekete szederrel és lila káposztával.
  
Pillecukor, mályvacukor
Jövőre is lesz nyár, lesz baráti találkozó, akár már most elkezdhetem a gondolkodást, hogy : mit süssek?


6 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a tortád, jó lehetett a baráti összejövetel.

    VálaszTörlés
  2. Guszta ez a torta, biztosan nagyon finom is. :)))

    VálaszTörlés
  3. Kati! Köszönöm a dicséretet. A barátaimmal mindig szívesen találkozom. nagyon jól éreztük magunkat.

    VálaszTörlés
  4. Petra! Nagyon finom volt. Ezután gyakrabban fogok sárgarépás süteményeket sütni.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, én még sosem ettem sárgarépás tortát vagy sütit, de az elhangzottak alapján már biztos , hogy nem halogatom sokáig!

    VálaszTörlés
  6. Angéla! Merem ajánlani, már csak a sárgarépa jótékony élettani hatásai miatt is.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...