Összes oldalmegjelenítés

2011. augusztus 25., csütörtök

Ribizlis sütemény - ahogy a menyem szereti

Hamis mézest gyakran szoktam sütni olyankor, ha tojás szűkében voltam, vagy gyorsan kellett valami sütemény. Péter Jánosné süteményes könyvében van a recept. Ebből a könyvből van a ribizlis krém is, melyet ő sima piskótára tesz, én pedig a hamis mézes alapra.
Hamis mézes hozzávalói:
  • 25 deka cukor
  • 2,5 dl víz
  • 10 deka zsír
  • 1 tojás
  • 1 kk szódabikarbóna
  • kevés őrölt fahéj
  • 1 citrom lereszelt héja
  • liszt amennyit felvesz
Elkészítése:
A cukrot barnára pirítjuk és felengedjük a vízzel, kevergetjük, míg felolvad az összes cukor, utána hűlni hagyjuk.
A zsírt habosra keverjük, hozzákeverjük a tojást is és a langyosra hűlt szirupot. Ízesítjük a citromhéjjal, fahéjjal, beleadjuk a szódabikarbónát és annyi lisztet, hogy lágy galuskatésztát kapjunk. Zsírozott, lisztezett, közepesnél kicsit nagyobb tepsiben  közepes tűznél (én 180 fokon, alsó-felső lánggal) kb. 40 percig sütjük.
Önmagában is fogyasztható finom, mézes ízre hasonlító egyszerű sütemény.
Én az alábbi krémmel szoktam tölteni.
Krém hozzávalói:
  • 50 deka ribizli
  • 2 dl tej
  • 2 deka búzadara
  • 20 deka margarin vagy vaj
  • 20 deka porcukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
Elkészítése:
A tejből a darával tejbedarát főzünk és kihűtjük. A vajat vagy margarint habosra keverjük a porcukorral, vaníliás cukorral, hozzákeverjük a kihűlt tejbedarát és a megtisztított ribizlit. Alaposan kikeverjük és megtöltjük vele a három lapba vágott hamis mézes alapot. Tetejét porcukros mázzal vonjuk be.
Máz: citromlé ribizli levével színezve annyi porcukorral elkeverve, hogy tapéta ragasztó sűrűségű legyen. 
A mázat ráöntjük és még frissen bejelöljük a szeletek helyét, mert ha rászárad, törik. Ribizliszemekkel díszítjük.
Ribizlis sütemény

Most úgy készítettem, hogy a tésztát a nagy gáztepsiben sütöttem, kihűlés után keresztben három egyenlő részre vágtam, melyet két helyen töltöttem. A máz hozzávalóinak mennyiségét is csak gondolomra csinálom, most elég vastagra sikerült. És természetesen hűtőben tartjuk fogyasztásig.
A menyen nagyon kedveli ezt a fajta ribizlis sütit, mirelitből télen is szoktam készíteni.
Amint elkészültem vele, már vittem is a gyerekekhez. Igen -igen örültek neki. Megígérték, hogy lefényképezik. De mikor fénykép ügyben rájuk telefonáltam, kiderült, hogy elfelejtették, de van még néhány szeletnyi, erről gyorsan készült egy fotó.
Most tervezem elkészíteni fekete szederrel. Remélem, azzal is finom lesz.

13 megjegyzés:

  1. Isteni, de jó a menyednek. :)))

    VálaszTörlés
  2. Igen, nagyon igyekszem jó anyós lenni!

    VálaszTörlés
  3. Hát isteni sütiket sütsz! Jó dolga van a menyednek.

    VálaszTörlés
  4. Valóban nagyon jól néz ki :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, imádom a ribizlit, de a fekete szedret is, azzal is biztos nagyon finom lesz!

    VálaszTörlés
  6. Kedves Mrita, Ami, Éva! Köszönöm a dícséreteket, jólesik.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta, minden ribizlis nálam nyerő!

    VálaszTörlés
  8. Hű de szép!! Nagyon örülhet a Menyed, hogy ilyen szuper Anyós jutott Neki is!! Mert az én Anyósom is egy Szuper Nagyi, kár, hogy messze lakunk, mert nagyon szeretem!! Telefonon így is órákat beszélgetünk, amikor csak tehetem :).

    VálaszTörlés
  9. María! Örülök, hogy jó a kapcsolatod az anyósoddal! Bárcsak mindenki felismerné, hogy a jó emberi kapcsolatok milyen fontosak az életünkben.

    VálaszTörlés
  10. Folyik a nyálm,már bocs,de nagyon guszta!!!!!Meggyel is fincsi,ugye????

    VálaszTörlés
  11. Én ezt a sütit meggyel még nem csináltam, de biztosan jó lehet azzal is.
    Sütimanó, próbáld ki!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...