Összes oldalmegjelenítés

2011. augusztus 24., szerda

Futottam, gyalogoltam, sétáltam

Több mint háromszázan indultunk
Alapítás óta tagja vagyok a  KELE Természetbarát és Szabadidősport Egyesület-nek.
Csakhogy egy kicsit kimozduljak, beneveztem a szelidi tónál egy futóversenyre még augusztus 13-án..
 A férjem ilyen helyekre nem jár, Szabolcs fiam pedig szombaton is dolgozott, a nyári szabadságok miatt nem tudott cserélni. Így hát egy barátnőmet beszéltem rá, aki néhány hónapja özvegy, hogy jöjjön ő is. Legalább emberek közt lesz, én pedig nem megyek egyedül. 
Három kategóriában lehetett indulni: 11, 22, és 4 km. Na, jó nekünk a négy kilóméteres, el is neveztük "nyanya" kategóriának. Ebben a csoportban babakocsival is indultak. Tíz hónapos volt a legfiatalabb, hetven év fölötti a legidősebb résztvevő.
Gyülekezés
Gyülekezés közben reggeliztem, vittem egy reklámszatyor szőlőt, ami kitartott egész délelőtt. Azért is jó volt a szőlő, mert szomjamat vette, így nem kellett innom. Más esetekben a vízivás fontosságát hangsúlyozom. Minden órában igyunk meg egy pohár vizet - ezt javaslom és ezt is teszem máskor, de most kivételes helyzet volt. (Idegen helyen nem szeretem igénybe venni a wc-t, ahol sokan vannak, ezért ettem a szőlőt.)
A barátnőmmel (a képen háttal látszik)megbeszéltük, hogy nem hagyjuk el egymást az egész távon.
Aztán mégis másként történt. A barátnőmet egyik rendező megkérte egy kilencéves kislány felügyeletére, engem pedig megkért, hogy két fogyatékkal élő lány, Ági és Anna felügyeletét vállaljam el.

Zenés torna
Nagyon hangulatos közös bemelegítéssel kezdtünk.
A közös bemelegítés után felsorakoztunk a rajtvonalhoz és indulás.
Együtt indultam a két lánnyal


Néhány száz méteren együtt futottunk a mezőnnyel, aztán egy idő után észrevettem, hogy Ági az oldalát fogja. Javasoltam, hogy lassítsunk kicsit. Kérdeztem, hogy forduljunk-e vissza? De jönni akart, ezért kényelmesebb gyaloglásra váltottunk át. A többiek persze mindannyian leelőztek bennünket. A barátnőmet már az eleje óta nem láttam, a végén mondta, hogy a kislány úgy futott, mint a nyúl, ő pedig nem akart lemaradni.
Amikor a két kilóméteres ellenőrzőponthoz értünk, már csak mi voltunk a mezőnyből. Ott megmutatták merre kell visszafordulni, akkor messze még felvillant előttünk egy-egy hát.
Gyalogoltunk az erdőben, kellemesen elbeszélgettünk, nézegettük a gyógynövényeket, Anna sokat le is fényképezett. Aztán amikor háromfelé ágazott az út - mi valószínűleg a vízmű jelzéseit vettük figyelembe - mert mint később kiderült, rossz irányba fordultunk. Nagyon sokáig mentünk, mentünk..., utóbb már inkább csak sétáltunk.
És egyszer csak kijutottunk a víztoronyhoz. Onnan mire visszaértünk a verseny színhelyére, már nemis igen volt aki tapsoljon nekünk, a többiek már ettek -ittak, elmentek fürödni.
Sokára mi is  "befutottunk"
Hát így lesznek az elsőkből az utolsók. No de a részvétel a fontos. Otthon megnéztem a térképen, merre kószáltunk? Legalább két kilóméterrel többet teljesítettünk, mert jó nagy kerülőt csináltunk. Jól éreztük magunkat, jó hangulat volt. Megvan az ilyen rendezvényeknek a közösségformáló ereje.
Beérkezésünk után lekváros kalácsot és zsíros kenyeret kínáltak a rendezők. Elfogadtuk, mert bizony megéheztünk. Eredmény hirdetésig lehetett strandolni és szurkolni a többi futónak, akik valamelyik hosszabb távon indultak. Mi a rendezvény zárszavát nem vártuk meg, barátnőm lubickolt egyet és elköszöntünk.
Valahol olvastam, hogy ma is érvényes egészségügyi szabály: izzadjunk naponta egyszer, érezzünk valódi éhséget naponta egyszer és fáradjunk el naponta egyszer.
Nálunk ezen a napon mindhárom teljesült.



8 megjegyzés:

  1. Jó hangulat lehet egy ilyen rendezvényen biztos. Kint vagytok a szabadban jó a társaság, azért bohóckodás nevetgélés is előfordul ilyenkor . A lényeg, hogy jó napotok volt sőt még természetjárásban is volt részetek!:)

    VálaszTörlés
  2. Éva! Nekem ez volt a lényeg - jókedv, vidámság, barátkozás. És mindez némi mozgással párosult.

    VálaszTörlés
  3. Biztosan nagyon jó volt. A barátnőddel lehettél, jó levegőn, mozogtál, jól éreztétek magatokat, biztos egy szép nap volt.

    VálaszTörlés
  4. Szuper vagy. Minden elismerésem! :)))

    VálaszTörlés
  5. Mrita!Nagyon jól éreztük magunkat.
    Már készülök a Paprikafutásra.

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm, Petra! Nagyon igyekszem, hátha kiérdemlem a "szupernagyi" címet.

    VálaszTörlés
  7. Hát, nálam már elnyerted a "szupernagyi" címet! Blogol, süt-főz, tortázik, és még fut is! Csak gratulálni tudok ahhoz, hogy mindent ilyen nagy lelkesedéssel és kitartással csinálsz! Csak így tovább!

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm M@rti! Tudod, "öregasszony nem vénasszony"...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...