Összes oldalmegjelenítés

2011. augusztus 11., csütörtök

Egy cserép virág Annának

Egy cserép virág Annának
Anna unokám nagyon kedveli a virágokat, az ő ünnepeire mindig ajándékozunk csokros vagy cserepes virágot is. A virágzó cserepes növényeket évekig elgondozza - anyukája segítségével. Tőlünk most rózsaszínű begóniát kapott élőben, meg ezt az "ennivaló" vegyes virág növényt.
Amikor egyéb háziasszonyi munkáim mellett három tortát kell sütnöm ugyanazon a napon, akkor egyik se sikerül tökéletesre, mert sietni kell, meg nincs elég hely a hűtőben, nagy hőség van a konyhában, stb.
És a nap úgy kezdődött, hogy már reggel elvágtam a jobb kezem hüvelyk ujját. A kötésre gumikesztyű levágott ujját húztam, de több, mint kellemetlen volt így dolgozni, pancsolni.
A tortát úgy készítettem, hogy sütöttem a nagy gáztepsimben kétszer négy tojásos piskótatekercset. Régi süteményes könyvem receptje szerint: ahány tojás, annyi kanál cukor és eggyel kevesebb kanál liszt kell hozzá. A liszt a könnyebb tekerhetőség miatt kevesebb. Még fontos a piskótatekercsnél a magas hőfokon, gyorsan sütés, hogy ne száradjon ki.  Frissen főzött baracklekvárral azon forrón megkentem és feltekertem mindkettőt és sütőpapírba csomagolva kihűtöttem őket. Most készítettem a fondantot is a cserépnek fehér pillecukorból, kakaóporral megszínezve.
Miután kihűltek a piskóták egy centisre feldaraboltam őket. Egy 18 cm-es új virágcserepet folpackkal kibéleltem és az oldalánál kezdve kiraktam a piskóta szeletekkel, majd a belsejét is és közben minden sort megkentem még finom baracklekvárral. A tetejére egy körlapot vágtam ostyából, erre egy tányért tettem nehezéknek és ment a hűtőbe néhány órára. A folpack segítségével könnyen kijött a cserépből, kívülről körbekentem lekvárral és ismét hűtöttem. Aztán a fondantot kinyújtottam és beburkoltam vele a tortát. Következtek bele a virágok. Elő is vettem a papírdobozomat, amiben a kész cukorvirágokat tartom és meglepődve tapasztaltam, hogy összesen négy kisebb rózsa van benne.Nosza ki a hűtőből a fondantos dobozt és a maradékokból hamar egy-két virágot össze kellet hoznom. Nem sok időm volt, most nem lettek egyformák a virágok. Ráadásul zöld fondantom semennyi nem volt készen. Hamar festek fehéret, de mivel? Egyéb célra összemetélt diólevelet áztattam le előző nap olíva olajban. Megpróbáltam ezzel, de a mutatvány nem sikerült, enyhén sárgás-barnás lett. Kénytelen leszek ételfestéket használni, Szilas szokott itthon lenni, csakhogy most éppen nem volt zöld. Ezért néhány csepp kéket meg sárgát kevertem össze és hát nem valami szép, de mégiscsak zöld lett. Elkészítettem a leveleket, helyreraktam őket és készen is volt a mű. Hát nem egy mestermunka, ráadásul meleg volt és egy idő után elkezdett "megrokkanni" a torta.

Annának így is tetszett
Azért finom volt, elfogyott. Legközelebb megpróbálok szebbet csinálni. Jó hangulatban elhumorizáltunk a tortáról, egyik kedves férfirokon mindenképpen e különleges növény latin elnevezését firtatta, de sajnálatomra a latinos műveltségem nagyon gyatra.
Készült több fotó is, ám, hogy mikor kerülnek internetre, azt nem tudhatom, mert a fiamék nagyon elfoglaltak. De egyszer talán majd...

12 megjegyzés:

  1. A torta nagyon is szép lett,persze,hogy tetszett Annának.:)

    VálaszTörlés
  2. Ó, de gyönyörű! Nem látszik rajta a sietség, meg hogy fájt a kezed. Tökéletes. Isten éltesse Annát! :)))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ötletes és gyönyörű torta lett. Cseppet sem látszik, hogy sebesülten készítetted, csak az, hogy nagyon ügyes vagy. Isten éltesse az Unokádat!!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép a torta, és ötletes!

    Isten éltesse Annát! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon ügyes vagy, csodálatosra sikerűlt a torta!Ezt szeretném még megtanulni ezeket a díszitéseket! Istenke éltesse a kis unokádat!!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép lett...nagyon nagyon tetszenek a cserepes virág formájú torták...nagy szép lett és Isten éltesse Annát is..:) Biztosan nagyon örült a tortának:)

    VálaszTörlés
  7. Kedves Aleda, Petra,María, Okki,Éva, Anikó!
    Mindannyian nagyon kedves kisleánykák vagytok, amiért így megdícsértétek a tortámat. Nagyon jólesik. Láttam már az interneten olyan élethű cserepes virágot mint az igazi. Olyasfélét szeretnék én is, na majd egyszer talán olyan is sikerül.
    És köszönön Anna felköszöntését is.

    VálaszTörlés
  8. Isten éltesse Annát!
    A torta nagyon szép lett és ötletes.Tetszik ez a virágcserép:)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon gyönyörű lett a cserép virág torta:-)
    Gratulálok!
    Andi

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...