Összes oldalmegjelenítés

2011. augusztus 12., péntek

Csokoládé szívtorta házassági évfordulóra

Csokiszív
 Ez a szív alakú csokitorta a júliusi családi ünnepek utolsó tortája. A fiam és menyem 13. házassági évfordulójára készült. Nem éppen ilyenre terveztem (hanem sokkal díszesebbre), de így sikerült. Végső kinézetét főleg a jobb kezemen lévő kötés határozta meg. (Jobb kezem hüvelykujját elvágtam, így eléggé ügyetlen voltam.)
Van egy jó nagy szív alakú sütőformám, abban sütöttem négyszer három tojásos  sárga piskótát.
A krémet magam kreáltam, tettem bele mindent, amiről úgy gondoltam, hogy jó lesz.
Krém hozzávalói:
6 dl tej
80 gr csokipuding
6-8 ek cukor
20 deka étcsokoládé
25 deka vaj
fél deci rumba beáztatott 10 deka mazsola
Elkészítés:
A tejben felfőztem a pudingport cukorral. Én gluténmentes (reformboltban kapható) pudingport használok, ezt úgy mértem ki, mert 200 grammos csomagolású. Barna nádcukorral ízesítettem, nyolc kanállal. Amikor a puding már majdnem kész volt, belekevertem az eltördelt csokoládét és kevergettem, míg teljesen elolvadt. Hideg vízben hűtöttem langyosra bele-bele kevergetve, hogy ne bőrösödjön meg. Végül hozzáadtam a szobahőmérsékletű vajat és géppel jól kihabosítottam finom selymesre. A már kihűlt lapokat ezzel a krémmel kentem meg, minden réteg krémre rumos mazsolát szórva, elosztva rá a mazsolát. A maradék krémmel kívül körbekentem a tortát és éjszakára hűtőbe tettem.
Másnap csokoládéglazúrral öntöttem le. Nem tudom, honnan van a recept, már régen lejegyeztem, származhat a network vagy az okostojás oldalakról...?
Csokiglazúr:
150 ml víz,
175 gr cukor,
55 gr kakaópor,
125 ml tejszín,
40 gr csoki
5 gr zselatinpor
Elkészítés:
A vizet a cukorral kis lángon főni tesszük, közben a kakaóport  csomómentesre keverjük a tejszínnel. Összeöntjük a cukorsziruppal és forraljuk tíz percig. A zselatint kevés vízben feloldjuk és belevegyítjük a kakaós szirupba. Levesszük a tűzről, kicsit várunk, majd beletördeljük a csokit. Keverjük míg teljesen elolvad, langyos állapotban öntjük a tortára.
Hát nálam persze nem egészen így történt, mert alig fogtam neki a glazúr készítésének, amikor telefonált a fiam, hogy hamarosan jön a tortákért. Nem itthon volt az ünnepség, hanem húsz kilóméterrel távolabb a szelidi tóhoz mentünk, csakhogy nálunk éppen autó probléma volt, megkértem hát, hogy legyen fuvaros, de még egyáltalán nem számítottam rá. Most aztán volt kapkodás. Az elkészült csokiöntetet azon forrón a tortára borítottam, egy kicsit be is szívta. Díszítésnek fehér cukorgyöngyből kiraktam keresztnevük kezdőbetűit, lett volna még az évszám  meg virágok. Jobb kézzel most nem tudtam dolgozni, ezért a bal markomba vettem 10-20 szem gyöngyöt , mutató és hüvelykujjal raktam a díszítést. Amikor a kertajtó nyikordulását meghallottam, ijedtemben összerezzentem - itt a gyerek és még sehogyse vagyok  -, a kezemben lévő gyöngyök kicsúsztak és összevissza ráestek a tortára. Na, ott legyenek! dobtam még néhányat rá csak úgy, ahova esik, és ennyi. Gyorsan tálcára raktuk, megkértem a fiamat, hogy legalább egy-két fotót csináljon a telefonjával a tortákról most, amíg biztosan egyben vannak.


Ám szerencsésen kibírták a szállítást, pedig egy szakaszon földúton is kell menni. Felköszöntéskor szóban elmondtuk, ami lemaradt róla. Nagyon finom volt, minden vendég evett belőle és mindenki megdícsérte.
Remélem, még sok házassági évfordulós tortát tudok a gyerekeknek sütni, talán akad majd köztük szebb is.
Ők kapták


9 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a torta, ne légy elégedetlen. A fiadéknak pedig sok boldogságot és egészséget kívánok. Még nagyon sokszor tudj Nekik sütni tortát. Neked pedig minél hamarabb gyógyuljon meg az ujjad.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a kedves szavaidat. Igazad van, nem leszek elégedetlen, főleg mert jó volt. Most ennyi tellett tőlem, ezt szívből-lélekből adtam.

    VálaszTörlés
  3. Isten éltesse a fiadékat!!!
    Még nagyon sok együtt eltöltött boldog évet kívánok nekik! :)

    Neked pedig gyógyulást kívánok. Remélem mihamarabb helyre jön az ujjad!

    A torta pedig nagyon jól sikerült!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon kis helyes. Szép a díszítés, az íze meg csudajó lehet. Jobbulást a kezednek. :)))

    VálaszTörlés
  5. Okki, Petra! Mindkettőtök jókívánságait köszönöm. Mi is reméljük, hogy sok-sok együtt töltött boldog év jut nekik és két kislányuknak.
    Az ujjamon már nincs kötés, szépen gyógyul.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép lett, nincs semmi gond vele, finomnak meg biztos nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm Angéla, finom volt.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szép és biztos nagyon finom is volt!

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm, María. Finom volt, a csokis mindenkinek bejön.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...