Összes oldalmegjelenítés

2011. augusztus 31., szerda

Anna 9 éves

Születésnapi torta
Az idősebb unokám születésnapjára szív alakú csokitortát sütöttem. Hat tojásból, tojásonként 2 deka barna nádcukorral, 2,5 deka liszttel piskótát sütöttem. Csak úgy hamarjában az egész tojásokat jó habosra kikevertem a cukorral, kis fokozaton géppel kevertem bele a lisztet is és szív alakú formában már mehetett is a 160 fokra előmelegített sütőbe. Lassan sütöttem, 45 - 50 perc alatt lett kész.

As kisült piskóta

Míg sült a piskóta gyorsan elkészítettem a krémet is. Fél liter tejben felfőztem 50 gramm gluténmentes csokipudingport 50 gramm barna nádcukorral. Mikor elkészült azon forrón beletördeltem 60 gramm belga mentás csokoládét (azért ennyit, mert nem volt több) és símára kevertem. Amikor kihűlt 20 deka szoba hőmérsékletű vajjal kihabosítottam. Eddigre már teljesen kihűlt a piskóta is, melyet három lapba vágtam és megtöltöttem a krémmel úgy, hogy mindkét  rétegre szórtam áztatott mazsolát is (öt dekányi mazsola lehetett). Kívülről 5 deka natúr vajjal vékonyan átkentem és mehetett is két órára a hűtőbe.
Borítás előtt még forró késsel átsímogattam
A külső bevonata plasztik csokiból lett. Többféle plasztikcsoki - vagy másnéven mézes gyurma - recept található a neten. Én a legegyszerűbbet választottam még tavaly nyáron, de fogalmam sincs pontosan hol akadtam rá, ezért ha valaki felismeri a receptjét, szívesen belinkelem.

Plasztikcsoki: jó minőségű olvasztott csokoládé összekeverve feleannyi melegített mézzel.
Én 400 grammos aldis csokoládét összetördeltem és gőz fölött ( fazékban forró víz, rá egy inox tálban a csoki, a tál alja ne érjen a vízbe) lassan felolvasztottam. A 200 gramm mézet a mikróban megmelegítettem. Ügyelni kell, hogy a csoki se, a méz se forrjon! Majd összeöntjük és addig keverjük, míg a két anyag egynemű masszává áll össze.Ha már annyira kihűlt, hogy elállja a kezünk, addig gyúrjuk, míg a felesleges víz kimegy belőle. Akkor jó, ha már jól gyurmázható. Nylonzacskóban legalább egy napig tartsuk hűtőben. Szobahőmérsékletre kiengedve remekül nyújtható, formázható. Torták borítására, virágok, díszek készítésére használható. Légmentesen csomagolva hűtőben több hónapig eltartható. Én is már kb. két hónapja csináltam és már használtam belőle, de harminc dekányi volt még belőle és ez elég volt ehhez a tortához. Sütőpapírból kivágtam az oldal körméretét meg a tetejére a szívet és ezen nyújtottam a borítást.
Maradék rózsaszínes-lilás fondantból csináltam a díszítést meg a feliratot.
Apukájával küldtem el a tortát, mert én most éppen nem mehettem. Negyedóra múlva Anna már hívott is, hogy megköszönje és elmondja, mennyire tetszik neki és nagyon örül. Remélem, majd ha megkóstolja, azt is elmondja, hogy jó volt!
Nem sikerült a helyükre raknom a gyertyákat



Helyükre kerültek a gyertyák
Ez a gyönyharmatos leányka kapta a tortát

7 megjegyzés:

  1. Boldog szülinapot Annának! Nagyon szép lett a tortád.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett. Boldog szülinapot az ünnepeltnek!

    VálaszTörlés
  3. Isten éltesse sokáig az unokádat! Nagyon boldog születésnapot neki:)

    Nagyon finom lehetett a torta!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép lett ez a torta! A piskótája is biztosan jól sikerült, látszik rajta. Le is mentem a receptedet!

    VálaszTörlés
  5. Nekem is szimpatikus a recept. Így ránézésre jóféle piskótának tűnik.Kipróbálom majd.Annának utólag is boldog szülinapot! :)

    VálaszTörlés
  6. Nem tudok bejegyzést írni, napok óta vacakol a gépem (vagy a szolgáltató).

    VálaszTörlés
  7. Na, talán sikerül!
    Kedves Mrita, Petra, Okki, M@rti,Lexana!
    Köszönöm a dícséreteket és a szülinapi jókívánságokat Anna nevében is.
    A torta finom volt, főleg a plasztikcsokit dícsérte mindenki.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...