Összes oldalmegjelenítés

2011. augusztus 9., kedd

Almás muffin születésnapra

Júliusban ismét torlódtak a családi ünnepeink. A fiaim névnapja, menyem születésnapja, házassági évforduló és az idősebb unokám névnapja van ebben a hónapban. Dániel napot megültük a napján, mert a kisebbik fiam a szakmai gyakorlata miatt az összevont családi ünnepre nem tudott hazajönni. A többi ünnepet pedig a hó utolsó vasárnapján bográcsozással, grillezéssel egy szelidi nyaralóban tartottuk. Én már pénteken elkezdtem a sütést a sajtos csigával, amit az idősebb fiam kedvére sütöttem és már akkor posztoltam is.
A menyem születésnapjára most nem tortát, hanem két adag muffint készítettem.  Húsznál többen voltunk, így  mindenkinek egy  jutott belőle.
Az almás muffin receptje már régen fel volt jegyezve a receptes füzetembe. Amikor kezdtem az internetezést nem tudtam kijelöléssel elmenteni a recepteket, hanem kézzel lemásoltam egy füzetbe. Azt sem tudtam, hogy fontos lehet a lelőhely megjegyzése, ezért azt nem jegyeztem fel. Így aztán ennél a receptnél sem tudom biztosan, honnan származik. "Kezdetekkor"  főleg a mindmegette,  receptbarlang, finomreceptek oldalait böngésztem, ezek valamelyikéről írhattam ki, de persze nem is én lennék, ha át nem írtam volna. Sőt, úgy változtattam rajta, hogy két külön receptből "kutyultam" egy harmadikat, amit megsütöttem.
Most ezt a saját kreációt írom le, ahogy elkészítettem.
Egy ismerősömtől kaptam rétesalmát, amivel nagyon szeretek sütni, mert kellemesen savanykás jóízű.
A kb. kilónyi almát meghámoztam és apró kockákra vágtam, majd egy edényben gondolomra barna nádcukrot szórtam rá, épp csak annyi vízzel, hogy ne égjen oda tűzre tettem és kis lángon  puhára pároltam.
Tészta hozzávalói: (24 darabhoz)
30 deka liszt,
3 tojás,
15 deka barna nádcukor,
1 zacskó sütőpor,
10 deka olvasztott vaj,
2 kiskanál cimet,
fél dl tej
párolt alma kb. 50 deka

Elkészítés:
Száraz anyagokat külön, a nedves anyagokat szintén külön összekeverjük, majd a kettőt egybe öntjük. Muffinsütő kosárkákba kanalazzuk, majd 200 fokra előmelegített sütőben 45-50 perc alatt megsütjük. Én alsó-felső lángot használva sütöttem és lekapcsolás után még öt percig hagytam a sütőben.
Miután kihűltek vajjal bekentem kívülről mindegyiket és a fondant borítás előtt hűtőbe kerültek. Pillecukor fondanttal borítottam, a betűket is maradék fondantból sodortam. Terveztem még apró  virágdíszítést is körbe rá, de az elmaradt, másnap minden betű melé egy kis szívecskét ragasztottam, de olyan fotóm nincs.
Telefonos fotó

Vannak szép fém és üveg tálcáim, de csak erre a műanyag tálcára fért rá így, hogy olvasható legyen a felirat.
Felköszöntéskor a középső üres muffinon volt a gyertya. Ebédkor több fotó is készült róla, dehát senkitől nem kaptam eddig még. Nagyon finom volt, az almától puha, nem volt száraz. Mindenki dícsérte.
Elég rá egy gyertya


9 megjegyzés:

  1. De jó ötlet. Nagyon kedves meglepi. :))))

    VálaszTörlés
  2. Igen, örült neki a menyecském! És finomnak mondta.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehetett! Az ötlet meg nagyon tetszik nekem is!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ötletes és jól mutat! Az ízéről meg csak te tudsz mesélni sajnos nekem már nem jutott?:-))

    VálaszTörlés
  5. Utólag is nagyon boldog születésnapot és névnapot kívánok az ünnepelteknek! Sok boldogságot a házassági évfordulót ülő párnak !

    VálaszTörlés
  6. Éva, köszönjük a jókívánságokat. Hamarosan posztolom a másik két tortát is.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon kreatív vagy!
    Örülök, hogy rád találtam!Olgis.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...