Összes oldalmegjelenítés

2011. július 31., vasárnap

Sajtos csiga leveles tésztából



Mivel idősebb fiam nagyon szereti, a névnapjára sütöttem sajtos csigát (is).
Receptet sehonnan nem kerestem hozzá amikor először sütöttem, csak ahogy magamtól elgondoltam, és mivel a családnak bevált, azóta így csinálom
Hozzávalók:
két csomag leveles tészta (darabonként 400 grammos, 3 darabos)
1 kispohár tejföl
15 deka reszelt  sajt
1 tojás megkenni


Az összesen 6 darab tésztát egymás után vékony téglalappá nyújtottam, a tejfölből egy evőkanálnyit félretettem, a többibe ízlés szerint sót kevertem és ezzel a keverékkel megkentem a lapokat, majd a reszelt sajtból is kivettem egy kanálnyit, a többit a tésztára szórtam. Egyenként feltekertem őket majd jó éles késsel kb. másfél centi szélesre feldaraboltam. A csigákat tepsibe tettem egymástól kissé távolabb, mert sülés közben megnőnek. Ezután
gyújtottam be a sütőt előmelegíteni 200 fokra. A tojást felvertem a tejföllel és a félretett reszelt sajtot is belekevertem, ezzel kentem meg a csigák tetejét.Mikor elérte a kívánt hőfokot alsó-felső lánggal fél óra alatt megsütöttem.
Harminc fért egy tepsibe, tíz a következőben sült

Sajtos csiga leveles tésztából
Nagy sikere volt, mint máskor is, de ezzel még nem zárult le a Szabolcs napi sütögetés, majd jövök mással is.











6 megjegyzés:

  1. Nagyon finomnak hangzik! Várom a többi sütit! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, Petra! Majd jövök a többivel is, csak most a vasalásra kell koncentrálnom, mert sajna azzal alaposan elmaradtam.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon gusztrák ezek a sütik.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm, Kati! Guszták,így is látszik, pedig sajnos a fotók elég gyatrák.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finomnak néz ki a sajtos tekercsed, és amint látom, nem is olyan nehéz elkésziteni!

    VálaszTörlés
  6. Elisabeth, ez tényleg nem bonyolult, ha van kedved, próbáld ki!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...