Összes oldalmegjelenítés

2011. július 27., szerda

Muffin fondant díszítéssel


Első muffinjaim
 
  Régóta tervezgettem a muffin sütést, már vagy egy éve a recepteket is gyűjtöttem hozzá, de valahogy macerásnak gondoltam - tévesen - az elkészítését, ezért sokáig nem került rá sor.  Néhány hete viszont helyes muffinsütő szilikon kosárkákat kaptam egy rokon fiatalasszonytól viszonzásul a tőlem kapott süteményekért.
Egyszer együtt nézegettünk cupcake képeket a neten és ekkor árultam el, hogy muffint még soha nem sütöttem. Szerinte aki ilyen szép tortákat kreál, annak ez se lehet kihívás.
Egyik nővérem fia és családja jelezték, hogy nyaralni menet beugranak meglátogatni bennünket. Sajtos csigát sütöttem sós kínálónak, és elérkezettnek láttam az időt, hogy kipróbáljam a muffint.
Nos ezek az előzmények. Majd kutakodtam a receptjeim között és olyat választottam, ami nagyon egyszerű és épp volt itthon minden hozzávaló. A recept származását nem tudom, régebben, amikor még nem ismertem a blogetikát, nem tartottam fontosnak feljegyezni. Ha valaki felismeri a receptjét, kérem jelezze, hogy belinkelhessem és megköszönhessem neki.
Kakaós rumos muffin:
  • 20 deka liszt
  • 10 deka cukor
  • 5 deka natúr kakaópor
  • 10 deka olvasztott vaj
  • 2 tojás
  • fél tasak sütőpor
  • vagdalt aszalt vagy friss gyümölcs
  • 1 - 2 ek rum, vagy rumaroma
Sütése 160 fokra előmelegített sütőben 20 perc.
Elkészítése:

A tojásokat a cukorral habosra keverjük. A lisztet, kakaóport, sütőport összevegyítjük és hozzáadjuk a cukros tojáshoz, végül pedig belekeverjük az olvasztott vajat és a rumot.
Mikor ezzel megvoltam, a szilikon kosárkák mindegyikébe raktam fél  evőkanál tésztát (ez a tészta nyersen elég lágy állagú), és 3 - 4  nagy szemű aranymazsolát (amit előtte beáztattam), majd a többi tésztát elosztottam rajtuk
A szilikon formákat nem kentem ki semmivel. Tepsiben tettem az előmelegített sütőbe és alsó-felső lángon sütöttem, de 20 perc után tűpróbát végeztem és még sületlenek voltak, ezért fehér papírral letakarva még 10 percig bent hagytam. A formákból könnyen ki lehetett venni őket s kihűlés után natúr vajjal megkentem mindegyik tetejét és két óra hosszára hűtőbe kerültek.
A díszítést a hűtőben tárolt maradék fondantjaimból csináltam, meg dekortollal.

Fondant díszítésű muffinok

Nagy sikert arattam a vendégeknél a muffinjaimmal. Kinézetre is, ízre is elégedettek voltak vele. Főleg a lányok (nővérem unokái), akiknek a keresztneve is rákerült egy-egyre.

Telefonnal készített fotó
  Én szintén elégedett voltam a muffinokkal és magammal egyaránt. Feltétlenül beszerzek még egy garnitúra sütőformát, mert ilyet dupla adagból érdemes csinálni. És legközelebb bátrabb leszek a belevalókkal, főleg gyümölcs szezonban .
 


15 megjegyzés:

  1. Kedves Marisz-nagyon tetszik a muffin diszitese, igazan szep, es kedveske. El tudom kepzelni mennyi sok turelem kell ehhez. Ugyes vagy:D

    VálaszTörlés
  2. Elisabeth! Köszönöm a kedves dícséretet. Az ilyesmihez van türelmem, mert nekem ez kikapcsolódás.

    VálaszTörlés
  3. Milyen aprólékosan díszítetted! Csodaszépek. :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszenek! Olyan jó kis vidám muffinok :)

    VálaszTörlés
  5. Annyira jól néznek ki! Étvágygerjesztőek, mint mindig. :o)

    VálaszTörlés
  6. Gratulálok az első muffinadaghoz! Helyeskék lettek! Csak így tovább!

    VálaszTörlés
  7. Rózsika! Köszönöm.

    Okki! Köszönöm.

    Altair! Köszönöm, tényleg finom volt.

    M@rti! Köszönöm, és igyekszem.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon kreatív vagy,a muffinok pedig elbűvölőek.

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szépek lettek! Na mostmár a fantáziádra van bízva hogy ezután milyeneket csináljál! A tetejét nagyon szépen díszitetted!

    VálaszTörlés
  10. Mónika! Köszönöm a dícséretet, jólesik.


    Éva! Neked is köszönöm. Imádom a díszítését, fantáziám is van, csak az idővel állok hadilábon.

    VálaszTörlés
  11. Szépek a muffinjaid.
    Nézz be hozzám.

    VálaszTörlés
  12. Ezek a muffinok nagyon cuckik lettek!
    Már én is tervezem rég óta,lassan rászánom magam :)

    VálaszTörlés
  13. Rajta Deszertke, nehogy lemaradj! Majd meglátod, milyen egyszerűen elkészíthető!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...