Összes oldalmegjelenítés

2011. július 9., szombat

Egy tál rózsa




Van egy szép fehér rosenthal tálam. Ezt képzeltem tortának megvalósítani, rózsákkal a tetején.
Sütöttem kétszer négy tojásos piskótatekercset, melybe egy üveg házi baracklekvárt belekentem (ez volt az utolsó üveg tavalyi barack lekvárom). A tekercseket egy cm-es vastagságúra felszeleteltem és amit nem ettem meg mindjárt (ez volt a több) azt beleraktam a tálba, ahogy a charlotte tortához. Hűtőszekrénybe tettem és nekifogtam a borításnak. Nem kaptam tejport, pillecukor is csak négyszínű volt, ezért más megoldás kellett.
A desszert.eu egyik 2008-as fórumán Lenke73 (gondolom, ő Földi Lenke lehet) hozzászólásában zselatinos mázként írt le egy tortaborító anyagot itt.

Zselatinos tortaborító:

1 zacskó étkezési zselatin
60ml víz
10ml folyékony glükóz
500g porcukor
1-4 evőkanál keményítő
Öntsük a vizet tűzálló tálba.Szórjuk a zselatint a tetejére,és hagyjuk ázni pár percig.Egy másik tálba szitáljuk bele a porcukrot.
Gőz fölött felolvasztjuk a tálban lévő zselatint és hagyjuk hűlni.Közben tegyük bele a glükózt.
Ezt beleöntjük a porcukor közepébe és szépen összekeverjük és tészta állagúvá gyúrjuk.Légmentesen zárjuk le mert megkeményedik a levegőn.
Én valószínűleg sokáig hűtöttem a zselatint, mert amikor összegyúrtam zselatindarabok voltak benne, ezért fel kellett olvasztanom és még némi porcukor hozzáadásával újra gyúrni. Ekkor kifogástalan síma lett, és szép fehér. Megjegyeztem magamnak ezt az affért, tudom, hogy legközelebb mire kell ügyelnem.

A glükózszirupot már régebben elkészítettem, Veronikától a recept.


Glükózszirup készítése:

Tíz deka kristálycukrot 6 cl vízzel összeforralunk, majd hideg vízzel kiegészítjük kb. másfél dl-re, és úgy sűrítünk rajta kicsit. Ha adunk hozzá kevés mézet, elkerülhetjük a későbbi kristályosodást.


Néhány órás hűtés után kivettem a piskótát a hidegről és deszkára borítottam. A vékonyra nyújtott fondanttal bevontam az alját és az oldalát, visszafordítottam és elővettem a hűtőből a rózsákat, melyek már előző nap elkészültek, mégpedig a sziruppal öntözött rózsákat sütöttem meg piros ribizlis sziruppal locsolgatva. A rózsák receptje az előző bejegyzésemben szerepel. Most nem lettek túl színesek a rózsák, mert a piros ribizli kevésbé színez, de azért jól mutattak.
A torta végső formája most dőlt el, mert lejjebb akartam nyomni a "tál" tartalmát és ez azzal járt, hogy rögtön végigrepedt az egyik oldalán. Ezt csak úgy lehetett szépíteni, hogy kinyújtott fondant kendőszerűen ráterítettem a tetejére. Sajnos, hogy nincs lehetőségem fázisfotókra, mert a rózsákkal kirakva nem is igen látszik, hogy miről beszélek. Meg a tál formája se látszik az elkészült fotókon.
A tortát a keresztlányom kapta születésnapjára. Mondtam, hogy ez "kettő az egyben" torta, külön egyék a "tálat" és külön a rózsákat, mert eléggé eltérő az ízviláguk.
Már asztalra kerüléskor kaptam egy telefont, hogy nagyon szép, és nagyon finom mindkettő.
Készítettek fotókat is, ha ideérnek, azokat is felteszem.


Esti megvilágításban



napfényben

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...