Összes oldalmegjelenítés

2011. július 17., vasárnap

Egészségünk érdekében - citrom-fokhagyma ital

Ez a bejegyzés nem tartozik ugyan szorosan a tortakészítéshez, de távolabbról összehozható vele (ha máshogy nem, a "minden mindennel összefügg" elvén).
Mert ugye a torták, édességek (és sok egyéb más) fogyasztása nem kimondottan egészséges, ezért igyekszem ellensúlyozni  méregtelenítéssel, gyógyteák, gyógyelixírek beiktatásával.
Tegnap a piacon szép nagyfejű fokhagymákat vásároltam  (enyém az idén nagyon silány lett) és rögtön eszembe jutott, hogy a kezdődő fogyó hold alkalmassá teszi az időszakot a fokhagymaital  fogyasztására.
Ennek a receptjét egy kedves rokonomtól kaptam úgy másfél éve, de azóta már többfelé belebotlottam az interneten is.
A  fokhagyma szervezetre gyakorolt jótékony hatása szinte felsorolhatatlan (a szív őre, normalizálja a vérnyomást, csökkenti a káros koleszterint, csökkenti a vér cukorszintjét, baktérium, gomba és vírusölő, antioxidáns, értisztító, stb.).A fokhagymaital másik összetevőjének, a citromnak a pozitív hatása már egy óvodás gyereknek is közismert. Én évente két-három alkalommal elkészítem ezt az italt. Nemcsak magunknak, de már az egész rokonság issza.
Azért utána néztem másutt is, de mindenütt ezekkel a mennyiségekkel találtam receptet, mint  itt.

Citrom-fokhagyma ital
A házilag készített fokhagymás citromkoktél kitisztítja az ereket és a vért, ezzel erősíti ellenálló képességünket. 30 megtisztított fokhagymagerezdet és 5 apróra vágott citromot egy kevés vízzel turmixoljunk össze, adjunk hozzá 1 liter vizet, majd egy főzőedényben forraljuk fel. (Főzni nem szabad!) Szűrjük le sűrű szitán vagy gézen, és töltsük üvegbe. Hűtőszekrényben tároljuk. Mindennap a főétkezések előtt vagy után egy kupicával igyunk meg belőle. A kúra három hétig tart, ekkor egy hét szünet, majd újabb háromhetes kúra következik.
Elkészítése:
Külső héjától megtisztítom a 30 közepes nagyságú fokhagymagerezdet, és késsel kicsit megnagyjázom, mielőtt a gépbe teszem. 
A citromokat pedig egy-két percre beáztatom tengerisós vízbe. A tengeri só oldja a szennyeződéseket, nehézfémeket, minden zöldséget, gyümölcsöt először abban mosok meg.
A sós víz után egy csak erre a célra használt körömkefével alaposan megdörzsölöm a citromokat egyenként,folyó melegvízben, majd a hidegvizes öblítés után papírtörlővel felszárítom őket.  Következik a feldarabolás, csak annyira, hogy turmixgépbe tehető legyen. Közben a magokat eltávolítom.  Összemixelés után egy ép zománcú kétliteres forma lábosba öntöm egy liter desztillált  vagy szénsavmentes ásványvízzel és a tűzre téve első felbuggyanásig melegítem. Tüllel bélelt nyeles tésztaszűrőn átszűröm  egy másik edénybe, majd miután kihűlt, befőttesüvegben hűtőben tárolom.
       

Ennyi lett egy alkalommal


Mindezen munkálatok közben kellemes illat terjeng a konyhában. Nekem ez a két növény így együtt mindenképpen "bejön". Ezt az italt lehűtve annyira kedvelem, hogy meg tudnám inni üdítő gyanánt. És nem büdös, mert a citrom elveszi a fokhagyma kellemetlen szagát.
Ez a mennyiség a kúra első három hetére elegendő, a szünet utáni három hétre  majd újat készítek. 
Aki  kedvet érez hozzá, csinálja meg, és váljon egészségére! ITT is lehet olvasni róla.
       

Én megelőzésképpen iszom ezt, de leírásokban olvastam, hogy néhány embernek orvos is tudja igazolni az ital gyógyhatását, volt, hogy szívműtét is elmaradhatott hatására. 

5 megjegyzés:

  1. Kukkants be hozzám meglepetés vár!

    VálaszTörlés
  2. Ezt én is szoktam készíteni és inni, nekem is nagyon ízlik. :)
    Az olajról még nem hallottam, de most megyek és kipróbálom.

    VálaszTörlés
  3. Mamu, reméleg hasznodra válik!

    VálaszTörlés
  4. Már sok helyen olvastam a citromos fokhagymáról. Ki kell próbálnom, ha nem okoz gyomor bántalmakat?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olgis, a férjemnek és nekem nem okozott semmi kellemetlenséget, sőt annak a kb.10 rokonnak sem, aki tőlem hallván róla elkészítették és fogyasztották.
      Az a kupicányi egyszerre elég kis mennyiség. Egyénileg persze érzékenyek lehetünk.
      Hát valahogy meg kell próbálni, hogy megtapasztald, bírod-e?

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...