Összes oldalmegjelenítés

2011. június 10., péntek

Pillangó torta

Emmának, egyik sógornőm unokájának két hét múlva lesz a második szülinapja, már agyalok, hogy milyen tortája legyen,pedig  még az elsőre készült tortát se írtam be - mert vártam, hogy feltegyék róla a fotókat. Végre megtörtént., de ha kapok még jobbakat, azt is felteszem. Ime a tavalyi torta.
Pillangó torta

Több lepke formájú tortát megnéztem a neten, de konkrét receptet nem választottam, inkább a forma legegyszerűbb kivitelezése érdekelt.
Nyolc tojásból kakaós piskótát sütöttem kerek formában, melyet lapjában háromba vágtam, középen pedig kétfelé. Egymásnak háttal fordítottam a félköröket szárnyaknak. A formázáskor kivágott rész krémmel összegyúrva adta a testet.
A nyári melegben "olvadozott" a borítás
Vaníliás krémet főztem pudinggal, kihabosítottam 25 deka margarinnal, ízlés szerint édesítettem. Míg hűtőben pihent, elkészítettem a tejporos bevonót, melynek receptje a kukackatortánál megtalálható. Megtöltés és kívülről bekenés után az éjszakát a hűtőben töltötte. Reggel a fondant nyújtásával kicsit gondom volt, ragadt, nem győztem szórni alá a porcukrot. Ma már inkább étkezési keményítőt használok nyújtáskor. Miután egyenként beborítottam a részeket, összeállítottam a pillangót és feldíszítettem. Maradék fondantból, csokipasztillákból, apró szívekből tettem rá dekorációt. A kislány nagyon lelkendezett a tortát meglátván, tetszett neki a színes pillangó. A felnőttek megdícsérték, hogy milyen finom, és nekem is jó volt.
           
Megegyezik az új ruha és a torta színe

Nyár lévén a fondant kicsit megolvadt rajta, ez az esztétikáját rontotta ugyan de hűtőbe nem tettük, mert akkor meg "izzad" .

6 megjegyzés:

  1. jajj de jó lett ez a torta!!!
    köszönöm, hogy feltetted!!!!

    Gyönyörű az ünnepelt!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon aranyos lett! Én is használtam már ezt a pudingos krémet, és nekem is megolvasztotta a fondantomat. Pedig akkor még meleg sem volt. Azóta maradok a ganache-krémnél belső bevonatként, mivel a másik alternatívát, a vajkrémet annyira nem szeretem.

    VálaszTörlés
  3. Én újabban vajkrémet szoktam nagyon kevés cukorral vagy teljesen cukor nélkül. Majd kipróbálom a ganachet is, köszi, hogy figyelmembe ajánlottad.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon aranyos lett,várjuk az ideit is:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...