Összes oldalmegjelenítés

2011. június 27., hétfő

Keresztelői torta

Sógornőm három hónapos unokájának keresztelőjére voltunk hivatalosak, mely alkalommal a nagyobbik  lány második születésnapját is ünnepeltük.
Természetesen két tortát is készítettem. Itt most a keresztelői tortát mutatom be.
Nehéz volt a választás, hogy milyen legyen, végül egy "baba tortát" sütöttem. Sok hasonló képet láttam internetszerte, tulajdonképpen egy nagyobb és egy kisebb kerek torta, valami jóféle krémmel megtöltve, megfelelően díszítve. Ennyi.













                                           

Kétszer tíz tojásból sütöttem piskótát a nagy gáztepsiben. Egyik sárga, a másik kakaós, a receptje: egy tojáshoz két deka cukor, két és fél deke liszt. Én barnacukrot használtam, a kakaósnál pedig két kanállal elvettem a lisztből, helyette kakaóport tettem.
Egymásra helyeztem a két piskótát és keménypapírra rajzolt kissé ovális forma mentén vágtam ki a baba testét, a fejet pedig nyolc félkör adta ki.
A töltelék pedig Tortaimádó karamellkrémje némi változtatással.

Krém hozzávalói:
 15 dkg fehér csoki
5 dl habtejszín
20 dkg kristálycukor
2 dl tej
5 dkg vaj / margarin
1 csomag karamell ízű puding (40 gr)
3 dl tej
2-3 evőkanál cukor

Nálam fehér csoki helyett karamellás csoki volt, karamellpuding helyett pedig gluténmentes vanília puding. (Új felfedésem, hogy reformboltban lehet kapni gluténmentes természetes anyagokból készült pudingport. Én vaníliás, csokis és eperízűt vettem.)
A krém elkészítése kicsit macerás volt, de rendkívül finom lett.
Először felforraltam a tejszínt, majd beletettem az eltördelt csokit és addig kevergettem míg a csoki teljesen elolvadt. Ezután hűlni tettem.
Majd egy mélyebb lábosban aranybarnára pirítottam a cukrot kis lángon, állandóan kevergetve.
Óvatosan felöntöttem a 2 dl tejjel és felfőztem sűrűre folytonosan kevergetve. Mikor elérte a megfelelő sűrűséget, elzártam alatta a gázt és belekevertem a vajat. Ez is hűlhetett.
Most megfőztem a 3 deci tejben a pudingot. Ezt is ki kellett hűteni, időnként kevergetve, hogy ne bőrösödjön be a teteje.
Mikor minden  kihűlt összevegyítettem a karamellás krémet a pudinggal és géppel jól eldolgoztam simára.
A csokis tejszínt felvertem habnak és fakanállal óvatosan a pudingos elegyhez kevertem.
Meg töltöttem vele a  lapokat(négy-négy lap lett,, három réteg krém) , elég lett a baba testének és a fejének is . Kívül pedig lágy natúr vajjal kentem meg mindkettőt és éjszakára hűtőbe kerültek.
Az utolsó fázisban készítettem a fondant borítást. Csak négyszínű pillecukrot kaptam, ehhez szórtam kevés kakaóport a baba bőrének, a ruháját pedig bodzabogyó levével színeztem.
A fehér pelenkanadrágot egy másik tortához csinált zselatinos tortabevonóval burkoltam. (A zselatinos tortabevonó receptjét majd annál a tortánál leírom).
Szemek, haj, stb. maradék fondantból került rá.
A torta mindenkinek tetszett és Ízlett.

Réka baba, a kis ünnepelt

Jó nagyra sikeredett, ezért egy kisebb gyúródeszkát papírral bevontam és arra tettem.
Mivel ezen a hétvégén három tortát is csináltam, nem volt időm az aprólékos, szép kidolgozásra, látszik, hogy eléggé elnagyolt munka.
De azzal vígasztalom magam, hogy ez nekem tényleg csak hobbi, és én ajándékba adom ezeket a tortákat, az ajándék lónak pedig nem nézik a fogát...
És őszinték voltak a tetszésnyilvánítások is - mivel a vendégek egyike se csinál ilyesmit, ők tényleg nem a hibáit keresték.
Nem szabadkozom tovább. Most ezt tudtam nyújtani,
Vidám baba
Lehet, hogy kellett volna habfixáló, vagy zselatin a krémbe, mert felvágva a melegben kicsit megfolyt a krémje.
Fogalmam sincs, miért van, hogy a betűk hol kisebbek, hol nagyobbak? Majd ha lesz időm, utána nézek.

8 megjegyzés:

  1. Szerintem nagyon jópofa lett a torta, én biztos örültem volna neki. :o) És helyes a "modell" is, az igazi baba. :o)

    VálaszTörlés
  2. Hát nagyon ügyes vagy ,Gratulálok.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a szíves szavakat.Aranyos a torta, csak nincs finomra elmunkálva. Most egyszerre érik a kertemben a borsó, zöldbab, csemegekukorica, meggy,mindent rakok ládába, most gyűjtöm a gyógynövényeket, mert a télire valókat legjobb fogyó holdkor... nem is folytatom, de ezeket a teendőimet se hanyagolhatom el.És ezen a hétvégé 3 tortát csináltam.

    VálaszTörlés
  4. Tündéri torta született,nagyon ügyes vagy.Gratulálok!
    Nekem ez eszembe se jutott volna,hogy kerek piskótából babát lehet készíteni.
    És persze tündéri a keresztelős baby is:-)

    VálaszTörlés
  5. Tündéri a pici baba,na és a torta is nagyon szuper lett!

    VálaszTörlés
  6. Adryenn, Ditta! Mindkettőtöknek köszönöm a kedves hozzászólást.
    És az egész család nagyon örül ennek az egészséges, szép kislánynak.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép lett a torta, gratulálok! A pici kislány is nagyon aranyos!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...