Összes oldalmegjelenítés

2011. június 29., szerda

Barbi torta szülinapra



Mivel nálunk szerencsétlen módon majdnem mindig torlódnak a családi ünnepek, erre a hétvégére is jutott több, összesen öt tortát irányoztam elő. Pénteken, amikor nekifogtam piskótázni, még úgy nézett ki menni fog, de délelőtt apa hazaállított egy zsák csemege kukoricával, a zöldbab metélésre várt, és rögtön az első piskóta nem sikerült - akkor már gyanítottam, hogy vissza kell vennem a tempóból.
Egy kedves barátnőmnek egy cserép virágot szántam szülinapjára, tortából. Ehhez még este beáztattam egy újonnan vásárolt 18 cm átmérőjű virágcserepet. Szokásos módon hat tojásból piskóta tésztát kevertem és a sütőpapírral kibélelt cserépbe öntve 180 fokra előmelegített sütőbe betettem. Nem sok időm volt neten rákeresni   a cserepes sütésre, de máskor már találkoztam vele valahol és tudtam, hogy soká sül. No de több, mint egy órát?! Még jó, hogy tűpróbáztam! Szóval nagy sokára ki lehetett venni (a tetejét közben papírral le kellet fedni, mert erősen színeződött), s miután a cserépből is kivettem, láttam, hogy összeesett. Ez nagyon kedvemet szegte, és úgy döntöttem, hogy a barátnőm majd máskor kap tortát. Ezt a piskótát pedig megcsinálom a sógornőm unokájának  2. szülinapi tortának.
Meggyes mascarponés krémet kevertem. Mascarponét már a hét elején elkészítettem, ahogy wisladytől tanultam.
Semmit nem mértem a krémhez, a meggy kb. 25 deka lehetett kimagozva, erre szórtam kristálycukrot gondolomra, és hagytam negyedórát állni. Akkor leszűrtem és a levébe beleáztattam egy evőkanál étkezési zselatint, a meggyet pedig turmixgépben összecsócsáltam. A mascarponét  (amennyi egy nagy pohár tejfölből lett) meg kb 20 dekányi szobahőmérsékletű vajat összekevertem és hozzáadtam előbb a meggypürét, majd a forrásig melegített zselatint. Kellett még bele kis porcukor és lehetett is kenni a lapokra vágott piskótát. A külsejére is elég lett a krém. A baba lábait kivettem, testét fóliáztam és beleálítottam. A szoknyája a keresztelői babatorta maradékából került ki. A kinyújtott fondantot csíkokra vágtam, kés nyelével kicsit "megfodroztam", egyik felét vizes ecsettel áthúztam és alulról kezdve felragasztottam. Éppen elég lett, de felsőrészhez mást kellett keresni.

Kapott egy kis táblácskát köszöntő felirattal és az éjszakát a hűtőben töltötte. Nagyon jól bírta a hűtést.
Az ünnepelt kislány szájtátva örvendezett neki, meg persze az összes többi gyerek meg felnőtt is aki ott volt. Én meg dagadtam, de azért nem bízom el magam. Egyébként így készen látva az a véleményem, hogy virágcserép tortának elkészítve mégiscsak jobb lett volna, mert kicsit faros lett.

A gyertyák az elejére kerültek, csak az apu segítségével sikerült őket elfújni.

Finom volt 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...