Összes oldalmegjelenítés

2011. június 13., hétfő

Amaretto golyók mézespuszedliből

Latsiánál akadtam rá erre az egyszerűen elkészíthető sütés nélküli édességre.

Hozzávalók:
6 db nagyobb puszedli
10 dkg marcipán
2-3 ek Amaretto - ha nincs, pár csepp keserűmandula kivonat

Elkészítés:
A hozzávalókat robotgéppel összekeverni, vizes kézzel gombócokat formázni és darált mandulába hempergetni.
Én némileg változtattam rajta. Egy csomag 180 grammos mézespuszedlit, egy tégla 15 dekás marcipánt vettem. A puszedliket csak úgy kézzel szétmorzsoltam és meglocsoltam 4 evőknál amarettoval (keserű mandula likőrre)l. Hozzáreszeltem a marcipánt, összegyúrtam és hűtőbe tettem. Miután megdermedt golyókat formáltam. Nem volt kedvem mandulát törni meg darálni, ezért csokoládé került a külsejére. Fél tábla tejcsokim volt, azt olvasztottam fel egy kanál vízzel. Ez elég tömény massza lett, nem folyékony, ezért fogpiszkálóra szúrtam a golyókat és késsel kentem mindegyiket körbe a csokival. Majd egy üres bonbonos dobozba tettem őket, a tetejüket meghintettem cukordarával és hűtőbe kerültek .




Amaretto golyók


Miután kicsit megdermedtek mignonpapírba tettem őket egyenként és tálcáról kínáltam. a férjemnek meg magamnak, mert ezen a hétvégén csak ketten vagyunk itthon.
A harmadik után azt gondoltam, jó lesz abbahagyni, mert még egy szem és dalra fakadok. Lehet hogy sok volt bele az amaretto?  Mindenesetre a bejegyzés alcíme lehetne: Mennyei édesség  - ez annyira finom.
    






Mennyei édesség
  



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...