Összes oldalmegjelenítés

2011. május 30., hétfő

RKT - virág

Az RKT -Rice Krispy Treats rövidítése, amely egy puffasztott rizsből készült torta alapanyag. A tortatanonc Gabinál akadtam rá itt, és csak az alkalmat vártam, hogy kipróbálhassam.
Fiam barátnőjének a születésnapjára valami olyat akartam összehozni, ami kibír 120 kilóméter buszozást ebben a kánikulai melegben.
RKT - recept:

  • 45 deka pillecukor(Marshallmow)
  • 2,8 liter puffasztott rizs (30 deka)
  • 1 evőkanál étolaj
  • 1 teáskanál víz
Én csak harmada mennyiségből csináltam, vagyis 15 deka pillecukor, tíz deka puffasztott rizs mennyiségből. Rózsaszín- fehér pillecukrom volt itthon és csak ízesítés nélküli puffasztott rizst kaptam.
Jól kivajazott porcelántálban mikróba tettem a pillecukrot, kis vizet hozzáadva alacsony fokozaton, kevergetve felolvasztottam. Belekevertem az olajat, majd beleöntöttem a puffasztott rizst, amit előtte egy nagyobb nylon zacskóban nyújtófával megtördeltem (igazából nemigen tört, de megpuhult, képlékenyebb lett). Ekkor már nem mikróztam tovább, hanem jól összekevertem és egy jénai tetőben szétterítettem, lefóliáztam és állni hagytam.
Talán egy óra múlva vettem ki az edényből, kicsit még langyos volt. Meggyúrogattam és virágszirmokat formáltam belőlük meg egy kerek lapot közepének és sütőpapíron száradni hagytam. Négy óra elteltével megtapogattam, hogy faragható-e már, de még nem volt teljesen szilárd. Másnapra az lett és nagyon éles vagy recés késsel remekül lehetett faragni.Én most csak kicsit formáltam, kerekítettem a virágszirmokon.

Így nézett ki az RKT alap
Legközelebb ha ilyet csinálok, lehet hogy több  pillecukrot teszek bele vagy valami ízesítőt még.
Következő mozzanat: készítettem 15 deka vaj, porcukor és citromlé keverékéből krémet Nem mértem a porcukrot meg a citromlét, hanem kóstolgatással állapítottam meg, mikor megfelelő. Kívülről bekentem a szirmokat alul-felül, közben forgatva és hűtőben dermesztve.A külső bevonás előtt forró késsel elsímogattam a vajas krémet minél egyenletesebbre.
A külső burkoláshoz   pillecukor bevonót készítettem,  melyet Ritánál  találtam.

Pillecukor fondant:  Hozzávalók:  14 deka pillecukor
                                                   28 deka porcukor
                                                     2 evőkanál víz
                                                     margarin a kenéshez (kb. 2 deka)
Ahogy én készítettem:
Margarinnal alaposan kikentem egy nagyobb porcelán tálat, beleraktam a pillecukrot, amely most halvány rózsaszínű volt, és a víz helyett mirelit bodzabogyó levét valamint citrom levét adtam hozzá, majd kis fokozaton melegíteni kezdtem időnként alaposan bemargarinzott fakanállal megkeverve. Nem vártam meg míg teljesen felolvad, kivettem és a még benne levő néhány "puklit" könnyen kikevertem belőle és már öntöttem is bele az átszitált(ehhez a porcukrot mindig át kell szitálni!) porcukor 2/3-át. A többi porcukrot apránként adagoltam hozzá, mindig ahogy a "tészta" kívánja. Amikor már nehéz keverni, úgy kell gyúrni, mint a tésztát. Akkor van kész, ha rugalmas gyurmaszerű - állagú anyagot kapunk.Nekem most kicsit több porcukrot felvett, talán a bodzabogyó leve miatt. Ha festékkel színezünk, akkor is másképpen viselkedik, erre érdemes odafigyelni. Amint elkészültem a fondanttal nylonzacskóba tettem és pár órát szobahőmérsékleten pihentettem.
Nyújtáshoz szilikonos sütőpapírral letakartam az asztalt és a nyújtófát vékonyan bemargarinozva nyújtottam. Étkezési keményítőt hintettem alá ha mégis néha ragadt. Nagyon jól lehetett nyújtani, vékonyra. Pogácsaszaggatóval köröket vágtam ki a fondantlapból és egészben hagyva vagy félbevágva ezekkel borítottam a virágszirmokat, picit bevizezve ragasztottam rá. A közepének régebbről maradt fehér fondantot sáfrányos szeklicével sárgára festettem és fokhagymanyomón préseltem rá. A leveleket kivágott ostyalapra ráragasztottam, a többféle zöld fondant még a kalocsai tortámnál maradt. A feliratot készen vett cukorbetűkből ráraktam és jöhetett az összeállítás. Eredeti tervem szerint az öt szirom közé helyeztem volna öt levelet, csakhogy így egyik tálcámra se fért rá. Ezért kapta ezt a formáját. És még hátra volt a csomagolás. Pincében, padláson sehol nem találtam megfelelő méretű dobozt, ezért fogtam a tortát, elvittem a boltba ahol a kedves boltos lányok találtak egy alkalmas tésztás dobozt. Aztán irány a buszmegálló: torta el (én nem).
Alig vártam, hogy  felhívjon a fiam tortaügyben. Csak este tudtam meg, hogy a torta épségben eljutott az ünnepelthez, akinek nagyon tetszett és finomnak találta. Hát ennyi a "reformtortám" története.


RKT  virág






































RKT - torta
     













5 megjegyzés:

  1. Hát ez tök jó! Terveim között szerepel nekem is az RKT!
    Az meg külön bónusz a tortában, hogy egyedül is tud utazni :-)

    VálaszTörlés
  2. Várom a tapasztalataidat róla.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó sikerült és nekem is tervembe van az RKT csak nem tudom hogy nálunk hol lehet kapni puffasztott rizst.

    VálaszTörlés
  4. Rózsika! Biztos nálatok is vannak reformboltok, próbáld meg ott, vagy ha van DM-bolt, ott.

    M@rti! Most esett le... A torta nem egyedül utazott, csak nélkülem. Azért aggódtam, mert hajlamos vagyok azt hinni, hogy csak ÉN tudom, az a biztos, amit ÉN, stb. Rossz tulajdonság, majd megpróbálom kinőni.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon ötletes torta.Még nem is hallottam az RKT-ról.Érdemes lesz kipróbálni:-)
    Vár rád egy meglepi:-)
    http://adrykonyha.blogspot.com/2011/06/ismet-egy-dij.html

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...