Összes oldalmegjelenítés

2011. május 29., vasárnap

Mézes szezámmagos szelet

Mézes szezámmagos
Ezt az egyszerűen elkészíthető édességet a neten találtam :Itt
Gyermeknapra elkészítettem. Kicsit eltértem az eredeti recepttől, most leírom, ahogy én csináltam.

Hozzávalók: 250 gramm szezámmag
                   200 gramm aszalt sárgabarack
                   100 gramm aszalt szilva
                     50 gramm mazsola
                   4 evőkanál méz

A szezámmagot kicsit megpirítottam szárazon, majd a fele mennyiséget kávéörlőn megdaráltam. Az aszalványokat forró vízben megmostam, lecsepegtettem és apróra daraboltam. Aztán mindent összekevertem és a mézzel jól összegyúrtam. Eléggé lágy volt az állaga, ezért sütőpapírral bélelt kis tepsibe (18 x 24 cm-es) elterítettem és előmelegített forró sütőbe tettem negyed órára. Mikor kezdett pirulni a teteje kivettem és kihűlés után egy éjszakára hűtőbe került. Apró kockákra metéltem, mert többfelé kellett elosztanom. Gyerekeknek szántam, de jutott 1 - 2 kocka a felnőtteknek is. Sikere volt.

Mézes szezámmagos csemege

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...