Összes oldalmegjelenítés

2011. május 25., szerda

Keresztrejtvény torta

Tejszínes gesztenyetorta fiatalabb fiam születésnapjára. Nyolc tojásból piskótát sütöttem 23x23 cm-es szögletes formában. Ugyanebben a formában még 5 tojásból kakaós piskótát is sütöttem. Három csomag gesztenyemasszát egy zacskó híg habtejszínnel összekevertem (gesztenyemasszát előbb szobahőmérsékleten felengedtem). Négy deci tejben felfőztem egy csomag vanília pudingot és miután kihűlt hozzákevertem a tejszínes masszához, utoljára pedig 25 deka vajjal kihabosítottam. A sárga piskótát három lapba, a barnát kettőbe vágtam és egy sárga, egy barna sorrendben bekentem a krémmel és még kívülről is. A tetejére fehér fondantból nyújtott négyzetlapot helyeztem, amelyre idő hiányában most alkoholos filccel készítettem a négyzetrácsot és a feliratot. (Meg lehet csinálni olvasztott csokoládéba, vagy ételfestékbe mártott fogpiszkálóval is, kipróbáltam, de úgy sok időbe telt volna és nagyon kellett sietnem). Így a teteje most nem volt ehető, eltesszük emlékbe. Az oldalára 10 deka temperált csokoládét kicsit megmikróztam és 5 deka vajat hozzákevertem majd nyomózsákból nyomtam az oldalára. Nagyon nehezen ment, mert ez az elegy úgy viselkedett mint a stollverk cukor, nyúlt, a kézmelegtől megolvadt és hűteni kellett. Szóval nem éppen szépre sikeredett, de nagyon finom volt. Cukorgyöngyökkel dobtam fel egy kicsit. Kimaradt, hogy a krémbe rumaromát is tettem, a cukrot pedig nem mértem, hanem kóstolgattam közben.


Keresztrejtvény torta






3 megjegyzés:

  1. Nagyon egyedi!!! Fincsi lehetett a gesztenyés krém is!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom volt a torta. Az ötlet természetesen a netről jött.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...