Összes oldalmegjelenítés

2011. május 9., hétfő

Felhőszelet

Feketepillangónál láttam meg először ezt a krémeshez hasonló süteményt. A receptet elolvasva fontolgattam, hogy neki merjek-e fogni? Ugyanis a tésztáját tepsi hátán lapokban kell sütni, ezzel kapcsolatban pedig nekem csak egyetlen sikertelen tapasztalatom van. Van már huszonöt éve is, hogy olyan süteményt választottam könyvből - nem valami szájbarágós leírás volt hozzá - én jól megsütöttem szép pirosra, aztán darabokban lehetett a tepsiről leszedni. Megettük édes laskának, aztán messze kerültem az ilyen receptek olvasását is. Mostanáig. Most pedig úgy döntöttem, hogy megpróbálom.

Tészta hozzávalói: 25 deka liszt, 10 deka porcukor, 1 tojás meg egynek a sárgája, 1 evőkanál rum, 1 kiskanál szódabikarbóna, 5 deka margarin (én vajat használtam), 1 evőkanál méz (ezt kifelejtettem).
A tésztát összeállítottam, nylonba csomagoltam és be a hűtőbe, én pedig irány a net, a süteményes fórumok, hogy megtudjam másoknak mi a tapasztalata felhőszelet ügyben. Hasznos tanácsokhoz jutottam, amiket betartva sikeresen megsütöttem a lapokat.
A tésztát kettőbe vágtam, a nagy gáztepsim hátlapjához kettő darab szilikonos sütőpapírt szabtam, egyiket mindjárt a tepsire raktam és azon nyújtottam el a tésztát. Mivel a mézet kifelejtettem könnyebb volt nyújtani, de azért helyenként foltozni kellett, ám a nyújtófával egyenletesre tudtam igazítani. Előmelegített villanysütőben 200 fokon 5 percig sütöttem, ebből az utolsó két percet alsó lángon. Kivéve a papírral könnyen áthúztam egy deszkára, a tepsi hátára pedig máris rá a nyers lap, amit addigra a másik papíron méretre kinyújtottam. Ezen a második lapon előre bejelöltem a kockák helyét (nem vágtam át teljesen a tésztát), miután kisűlt és langyosra hűlt     könnyen lehetett formás kockákra vágni.

Krém hozzávalói: 1 liter tej, 2 evőkanál liszt, 2 csomag főzős vanília puding, 3 tojássárgája, 20 deka margarin (én vajat használtam), 15 deka cukor, 2 zacskó vaníliás cukor, fél liter Hulala tejszín (én zacskós tejszínből csináltam).
Készítéskor a lisztet, pudingport, tojássárgákat kis tejjel elkevertem, majd fokozatosan hozzáöntve a többi tejet állandóan kevergetve sűrűre főztem. Hideg vízbe állítottam a lábost hűlni, időnként megkevertem hogy ne bőrősödjön. Közben a vajat kikevertem a cukorral, vaníliás cukorral és a kihűlt krémmel összevegyítve géppel jól kihabosítottam.
A hűtőböl kivettem a tejszínt és  habbá vertem egy kanál porcukorral meg két csomag habfixálóval (habfixálót a szomszédból kellet kérnem, de úgy láttam most szükséges bele, hogy megfelelően kemény állagú legyen a hab.
Összeállításkor az alsó tésztalapon ecsettel szétkentem 2 evőkanál rumot, így raktam rá a pudingos krémet szépen egyenesre igazgatva, erre került a tejszínhab szintén elsímogatva, az előre elkockázott tésztalapokat egyesével raktam a tetejére. Szitáltam rá porcukrot és éjszakára hűtőbe tettem.
Tálalás előtt a kockák mentén felszeleteltem.


Felhőszelet felszeletelve
Felhőszelet
 Nekem laposabb lett mint az eredeti képen edesillatokakonyhabol.blogspot.com, de én nagyobb tepsit használtam és szeletre több lett, 24.(Időnként szoktam vinni házisüteményt idős, beteg rokonoknak, ismerősöknek.) A porcukor kicsit ráolvadt a hűtőben, de összességében jól sikerült, mindenki szerint finom volt és máskor fogok sütni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...