Összes oldalmegjelenítés

2011. május 26., csütörtök

Dinnyesüti, gombasüti

Ezt a kétféle sütés nélküli édességet tavaly készítettem gyermeknapra.
Hozzávalók - Dinnyesüti:   -  fél kiló kekszdara
                                        -  25 deka margarin
                                        -  25 deka porcukor
                                        -  rumaroma ízlés szerint
                                        -  1 evőkanál tortadara (barna)
                                        -  piros ételfesték
                                        -  zöld ételfesték (én folyékony Szilast használtam)
Elkészítés:   A kekszdarát, margarint, porcukrot, rumaromát összegyúrtam. Ha kissé száraz 1 - 2 kanál tej vagy víz segít rajta. A kész tésztát 60 - 40 százalék arányban kétfelé osztottam és a nagyobb részt pirosra színeztem majd belegyúrtam a tortadarát magoknak. Hat golyót formáztam belőle. A kevesebbet zöldre festettem, szintén hat részre osztottam és körbevontam velük a hat piros golyót. Hűtőbe tettem és csak másnap vágtam fel jó éles késsel, először félbe, majd minden felet négybe, így összesen 48 dinnyeszelet lett.


Íme a dinnye

Hozzávalók a gombasütihez.:  - fél kiló kekszdara
                                             -  25 deka margarin
                                             -  25 deka porcukor
                                             -  rumaroma
                                             -  babapiskóta szárának (1 kis csomag)
                                             - kevés olvasztott csokoládé
                                             - vajas krém az összergasztáshoz (10deka vaj 10 deka porcukor keveréke)
                                             -  maradék fondan
Elkészítés:  A kekszdarát, margarint, porcukrot, rumaromát összegyúrtam, majd kb. 6 cm átmérőjű teaszűrőbe nyomkodtam, így kapta a kalap a  formáját. Tönknek félbetört babapiskótákat vajas krémmel összeragasztottam, és vajas krémmel   ragasztottam rá a tönkre is, de kívülről is ezzel kentem be a kalapokat a fondantborítás alá.  Hűtőben tárolt maradék fondanttal borítottam a gombák egy részét, más részét kis vajjal megolvasztott csokival ecsettel bekentem. Pontos adatokat éppen azért nem tudok, mert a külsőhöz maradékokat használtam. Mikor elkészültem elszortíroztam négy felé, mutatósra becsomagoltam és elvittem gyermeknap alkalmából ajándékba az unokáimnak meg néhány rokon kisgyereknek. Na, volt ájuldozás meg kellő lelkendezés, én meg annak örültem, hogy ők örülnek. Mivel nekem nincs fotózási lehetőségem, ezért ahova vittem, mindenkit megkértem, hogy ha.... ha nem gond, és ha lehetséges,  ha legalább egy fotót kérhetnék majd róla....   többen megígérték, aztán amikor másnap telefonon érdeklődtem a fotó felől, egyik helyen gyorsan lefotózták a maradékot, de máshonnan is kaptam egyet, így meg tudom mutatni.

Gombasüti, dinnyesüti


   

3 megjegyzés:

  1. Dinnyesütit mi is szoktunk csinálni, de gombásat még nem csináltam. Majd kipróbálom.

    VálaszTörlés
  2. De jók! :o) Örülök, hogy idetaláltam. Nagyon ügyes vagy a sütikkel.

    VálaszTörlés
  3. Zsófi, Altair! mindkettőtöknek köszönöm az elismerést.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...