Összes oldalmegjelenítés

2011. május 19., csütörtök

Barbi torta

A torta "romjai", amit a bejegyzés végére szántam, de ide került.
Anna unokám 8. születésnapjára készült ez a torta.
Tészta hozzávalói: - 35 deka liszt,
                            - 25 deka cukor (én nádcukrot használtam),
                            - 25 deka vaj,
                            -  5 egész tojás,
                            - 3 evőkanál tej,
                            - 1 csomag sütőpor.
Krém hozzávalói:  - 4 dl meggylé,
                            - 3 dl tej,
                            - 2 csomag eperízű pudingpor,
                            - 6 - 8 evőkanál cukor,
                            - 25 deka vaj.
Elkészítés: A tészta hozzávalóit keverőtálba tettem és géppel egyszerre mindent alaposan kikevertem, majd három edényben egyszerre megsütöttem. Egy 22 és egy 18 cm-es kuglóf formába, valamint egy 14 cm-es átmérőjű  inox tálba elosztottam a tésztát, majd előmelegített sütőben jó 5 percig 170 fokon, 50 percig pedig 150 fokon sütöttem (nekem 10 percre alsó lángot is kellett kapcsolni). Az ilyen vajas piskóta féléket elég sokáig kell sütni, és a vége felé sütőpapírt tettem a tetejükre, nehogy megégjen. Miután kivettem a formákat a sütőből, rájuk borítottam 5 percre egy jó nagy zománcos tálat. Ez alatt meggyengültek és könnyen kijöttek a formákból.
Míg hűltek, elkészítettem a krémet: a meggylét és a tejet összeöntöttem és 6 evőkanál cukorral felfőztem benne a két csomag pudingport. Hideg vízben, kevergetéssel lehűtöttem ezután pedig géppel kihabosítottam a 25 deka szobahőmérsékletű vajjal.
A kihűlt tészták mindegyikét három lapba vágtam, megkentem a krémmel, még meggyszemeket is szórtam bele (de ez el is maradhat).
Következett az összeálítás: nagyság szerint egymásra raktam a megkent lapokat, alul a legszélesebb, legfelül ami inox tálban sült.Kívülről is bekentem krémmel, közepét keskenyen kivájtam és ide állítottam az előzőleg megmosott, folpackba szorosan betekert babát. És ment a hűtőbe másnapig, én pedig megcsináltam a borítás anyagát pillecukorból.
Pillecukor fondant készítése:
A Lidl-ben vettem 300 grammos rózsaszínű Marshmallow pillecukrot. Ezt egy jól kivajazott nagyobb porcelántálba tettem, két evőkanálnyi vizet öntöttem hozzá és felolvasztottam úgy, hogy többször megkevertem bevajazott fakanállal.Alacsony fokozaton kell csinálni, így nem fröcsög. Miután felolvadt hozzáöntöttem fél kiló átszitált porcukrot és jól összekevertem. Ezután a másik fél kiló átszitált porcukorból mindig csak egy-két kanálnyit adagoltam hozzá. Mikor eléggé összeállt szilikon lapra borítottam és a továbbiakban úgy gyúrtam, mint a tésztát szokás. Ehhez orvosi gumikesztyűt húztam, mert eléggé ragad az elején. Akkor van készen, mikor rugalmas, gyurmaszerű lesz az állaga. Nekem kb. 70 deka porcukrot vett fel. Nylonba csomagolva ő is hűtőbe került. Reggel szobahőmérsékleten tartottam felhasználásig.
Másnap elővettem a tortát és felforrósított késsel elsímáztam rajta a külső krémborítást. Mivel enyhén cakkosak voltak a kuglófformák, láttam, hogy még vagy 15 deka vajkrém kellene rá, hogy teljesen síma legyen. Én viszont úgy gondoltam, hogy akkor már túl sok lenne a krém és úgy nem szeretjük, tehát maradt így.
Szilikonos sütőpapírral beborítottam az asztalt, jól megvajaztam a nyújtófát, a fele mennyiségű fondantot először jól átgyúrtam, majd kör alakúra kinyújtottam, néha kis keményítővel meghintve. Mikor a körlap sugara a szoknya hosszának megfelelt késsel bevágtam és a baba szoknyája köré kanyarítottam, rásímogattam. Az összedolgozásoknál készen vett cukorszívecskékkel dekoráltam. A felsőrészt is rádolgoztam ügyelve, hogy ne látszódjék ki a folpack. Ja és azt elfelejtettem , hogy a külső borítás már ezen a tálcán történt, csíkokra vágott sütőpapíron, amit csak ki kellet húzni alóla.

Ime a kész torta

 
Barbinak kicsit testes, de legalább volt rajta ennivaló.Az unokámnak tetszett és finom volt.





2 megjegyzés:

  1. Ügyes vagy ,nagyon jó lett!!!!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm. Láttam már sokkal szebbeket is, de nagyon finom volt.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...