Összes oldalmegjelenítés

2011. április 30., szombat

Olga virágkosara


Olga virágkosara


Ez volt az ötödik formatortám tavaly nyáron. A keresztlányom külföldről jött haza,  több hónapig nem találkoztunk, ki akartam hát tenni magamért a tortával, mellyel a szülinapján köszöntöttem fel.
Először a virágokat készítettem el a tortasütés előtt néhány nappal az előző tortákból megmaradt, hűtőben tárolt fondantból..Kiszúrószettem nem volt (és még mindig nincs), ezért a rózsákat, szekfűket késsel, derelyemetszővel csíkokra vágott fondantból tekertem fel, de pogácsaszagató, linzerforma, kés, villa is a munkaeszközöm volt. Szívesen elbíbelődtem a virágokkal, egészen meditatív állapotba tudok ilyenkor kerülni. Egyedül vagyok, még a rádiót se kapcsolom be, teljesen lefoglalnak a gondolataim. A konyhában egyébként is mindig egyedül voltam és vagyok, ezért nem is szeretem, ha sütés-főzés közben valaki ott van körülöttem. Engem nem arról fognak az unokáim megemlegetni, hogy a nagymamával milyen jókat szakácskodtunk. Ha  elhozzák a szüleik, hogy vigyázzak rájuk, akkor a szabadban vagyunk. Egy szép természetvédelmi park mellett lakunk, ahol télen lehet szánkózni, jégre menni, nyáron sétálunk, megnézzük a növényeket, madarakat - megmutatom nekik, melyik a gyógynövény, a vadkacsák egészen szelidek, és lehet számolni hányat kakukkol a kakukk. Ha én megyek hozzájuk akkor verselünk, énekelünk, táncolunk, és sokat tornázunk. Én tanítottam meg velük a cigánykereket meg a hátra bukfencet. Bizony ám!
A virágokhoz visszatérve - amikor elkészültem velük bonbonos doboz betétjébe, likőrös poharakba "ültettem" őket és egy aránylag hűvös szobába vittem felhasználásig.
A torta tésztája 10 tojásból a nagy gáztepsiben sütött kakaós piskóta volt, melyet "Betuska módra"sütöttem, vagyis nem választottam szét a tojások fehérjét és sárgáját, hanem az egész tojásokat kevertem habosra a cukorral. Jó piskótát lehet így is csinálni, de szerintem tovább tart, tíz percig biztosan kevertem. (Betuska pedig a Network  közöségi oldal süteményes klubjaiban mutatja be a tortáit.)
Miután teljesen kihűlt, lapjában is és szélességében is kettőbe vágtam, így összesen négy lap lett, amit kókusz krémmel töltöttem. Kókuszkrém receptje innen származik:www.falatozzunk.hu
Kókuszkrém hozzávalói: 6 dl kókusztej, 4 tojássárgája, 4 evőkanál finomliszt, 2 evőkanál étkezési keményítő, 8-10 evőkanál kristálycukor, kis vaníliás cukor, csipet só, 20 deka finom vaj, 10 deka kókuszreszelék.
Elkészítése: a tojássárgákat a cukorral gőz fölött sűrű krémmé kevergettem, hozzátettem a keményítős lisztet majd felengedtem kókusztejjel (a kókusztejport tejjel kivertem, nekem így lett kókusztejem), csipet sót dobtam bele és állandóan kevergetve sűrű krémmé főztem. Tűzről levéve hideg vízbe állítottam és folyton kevergetve sec perc alatt kihűtöttem és csak ekkor adtam hozzá a lágy vajat, amellyel még géppel jól kihabosítottam.Utoljára került bele a kókuszreszelék csak fakanállal lágyan átforgatva.Kicsit hűtőbe tettem, majd kívül-belül bekentem vele a lapokat és a díszítés előtti éjszakát a hűtőben töltötte.
Másnap maradék barna fondantot (világosabb színű) és temperált csokit(sötétbarna) kinyújtottam, csíkokat vágtam belőlük és felraktam a kosár oldalát. Ehhez előzőleg megnéztem ilyen oldalakat, de még az unokám papírvágós könyvét is. Én is papírcsíkokat vágtam először, úgy próbáltam ki,. a kosár oldalára a világosabb barnából előbb minden második csíkot kis vizezéssel felragasztottam a kosár magasságában, majd a sötétebb barnával ugyanígy a kosár szélességében, végül a foghíjakat ugyanígy bepótoltam. Hát nem tudom mennyire voltam érthető, de sajnos fázisfotót nem tudtam csinálni.Ezután már egy-két szóból megraktam a kosár tetejét a virágokkal. Kosárfülnek egy virágmerevítő drótot befontam temperált csokoládéval és el is készültem vele.
Átadáskor mindenki kellő módon elámult tőle, én meg híztam, dagadtam a büszkeségtől, de alig vártam, hogy felvágják, hogy megkóstolhassam. Mindenki nagyon dícsérte, de nekem kicsit édes volt. A borított tortáknál    a jövőben jobban kell  figyelni, hogy édes a bevonó is. Olga leszedte róla  a virágokat, egy tányérban az asztalra tette és bárki vehetett belőle. Ezt a tortát igazi sikerként könyvelhettem el.
Olga virágkosara

Olga virágkosara






3 megjegyzés:

  1. Ez valami gyöngyörűséges! Szinte az illatuk is érződik!
    Hogy készítesz fondantot? Hacsak nem hétpecsétes titok :)

    VálaszTörlés
  2. Ez valami eszméletlenül szép! Idáig leng a virágok illata!

    Hogy/miből csinálsz tortabevonó fondantot? Lehet ilyet kapni készen? Eddig marcipánnal próbálkoztam, na, messze nem ilyen virágokkal, csak simán bevonni egy tortát, de itthon nem mindenki szereti a marcipánt.

    VálaszTörlés
  3. Tejporos massza (a kukactortánál leírva), valamint pillecukorból készített fondant a virágok alapanyaga, majd a bevonókról is írok külön posztot.Lehet készen is kapni ilyesmiket, de nem a mi kisvárosunkban, és elég drágák.Köszönöm az elismerést, nagyon jólesik.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...