Összes oldalmegjelenítés

2011. április 29., péntek

Házisajt - királyi esküvővel

Sok mindent csinálok házilag a tésztától a reuma kenőcsig. Sokan tudják ezt rólam, ezért küldött egy kedves rokonunk emailban házi sajt receptet. Sikerült friss tehéntejet szereznem és elkészítettem.
Hozzávalók: 1 liter tej, fél kiló túró, 6 deka vaj, 1 egész tojás, 1 kávés kanál só, 1 kávés kanál szódabikarbóna.
Készítése:  a túrót áttörjük a felforrósított tejjel és öt percen keresztül főzzük. Nyomás nélkül leszűrjük róla a savót majd lábosba téve a vajjal, sóval, tojással, szódabikarbónával jól elkeverjük és óvatosan kevergetve negyedóráig főzzük. Akkor jó, ha már elválik a lábostól. Tetszőleges formába tesszük és mire kihűlik (kb. két óra) már reszelhető is. Ez a natúr változata, de ízesíthető tetszés szerint zöld fűszerekkel, köménymaggal, fokhagymával, stb.  

Kisebb kapcsos tortaformába tettem
Hatvan dekánál több lett a kész sajt súlya, nekem nagyon finom, de a reszelés nem igazán sikerült. Megpróbálok egy darabot kis időre a mélyhűtőbe tenni, hátha úgy reszelhetőbb lesz.
A konyhai munkáimnál többnyire elvagyok a magam csendességében, nem kell tv, rádió, de most kivételt tettem. Direkt a királyi esküvő idejére időzítettem a sajtgyártást. Engem sem hagyott hidegen ez a jeles esemény, úgyhogy kevergetés közben őket figyeltem a tv-ben.
Elmélázva csodáltam a násznép hölgyeinek ruhakölteményeit, kalapkreációit. Kicsit furcsálltam Erzsébet királynő "sárgáját", de talán a vidámságot, derűt akarta jelképezni vele. Aranyosak voltak a kis koszorúslányok- fiúk, a menyasszony pedig nagyon tetszett aránylag szolid, visszafogott mégis csodás ruhájában. (Közben kevergettem, nem égett le a sajt).
Az internet már megtelt az esküvőről készült fotókkal. Én is mellékelek néhányat.


Melyik kalapot válasszam?

Még a boldogító igen előtt




Holtomiglan  -  holtodiglan

2 megjegyzés:

  1. Lehet hogy én is kiprobálom. Ügyes vagy

    VálaszTörlés
  2. A rheuma kenőcsre is kíváncsi lennék! :-) De tényleg!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...