Összes oldalmegjelenítés

2011. április 14., csütörtök

Gumicukor házilag

Gumicukor házilag


Szeretjük a gumicukrot, de csak módjával vásároltam, mert nem a legegészségesebb édességek közé sorolom. Így nagyon megörültem amikor Tücsök Bogár blogjában (http:// tucsokbogar.blogspot.com/2010/09/gumicukor-hazilag.html) felfedeztem, hogy otthon is elkészíthető, mégpedig gumiarábikum nélkül.
Kell hozzá 3 x fél liter különböző színű szűrt gyümölcslé. Én a sötétlilához bodzabogyót vettem elő a fagyasztóból, a pirosashoz piros ribizlit, a sárgás pedig őszibarack befőtt leve. A fagyasztott gyümölcsöket (mindkettő kisebb fajta margarinos dobozban volt, súlyát nem tudom) felengedtem, kicsit összecsócsáltam és mérőedénybe szűrtem a levét, vizet hozzáöntve szabályoztam a színét. A bodzából nem kellett mind, mert az nagyon fog. (Nem tartozik szorosan a témához, de a bodzabogyó magja mérgező, nem fogyasztható!) A befőttlét csak leszűrtem.
Megkóstoltam őket és a ribizlishez kevertem némi cukrot, a bodzáshoz citromlét  facsartam, majd külön-külön mindhármat egy-egy tasak 25 grammos  étkezési zselatinnal forrásig hevítettem, időnként a habját leszedtem,közben kevergettem.
Előbb már folpackkal kibéleltem három fagyis dobozt (szögletes, azt hiszem kilós) és a zselatinos leveket beleöntöttem, majd kihűlés után hűtőbe kerültek egy éjszakára.
Másnap fél liter tejet két evőkanál cukorral és két tasak vaníliás cukorral elkevertem és ebben is forrásig melegítetem kevergetve egy tasak zselatint, és vártam hogy kihűljön. Addig pedig a már megdermedt színes zselatinokat a folpackal könnyen kiemeltem a dobozból és cikk-cakk ollóval kb. két centis kockákra szabdaltam és egy nagyobb jénai tálba vegyítve leraktam.


Erre ráöntöttem a hideg zselatinos tejet és fél napra ismét a hűtőbe tettem. Dermedés után először kiszúróval kezdtem mintázni, de nagyon nehezen jött ki belőle, lassan haladtam, sok volt az esedéke (amit mindet megettem), ezért inkább hullámos késsel apróbb négyzetekre, háromszögekre, stb. vagdaltam. Elég jól sikerült, de legközelebb azért kicsit intenzívebben fogom ízesíteni a gyümölcsleveket és ha sikerül agaragar port szereznem, megpróbálom azzal, hátha keményebb-rugalmasabb lesz az állaga.



Azért persze ne számítson senki az iparilag előállított ízekre, színekre. De nem is az volt a cél. Már küldtem belőle az unokáimnak is. remélem, megdícsérnek érte.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...