Összes oldalmegjelenítés

2011. március 30., szerda

Piramis torta

Ha őszinte akarok lenni, akkor ez a torta kicsit megviselt "lelkileg". Már a rábólintás pillanatában tudtam, hogy a piramisgyártás nekem gondot fog jelenteni, tehát maga a mértani test kivitelezése. A matematikai tudásom kimerül néhány képlet ismeretében, de alkalmazni már nem tudom őket. Tudom, hogy többféle piramis létezik, az egyiptomi piramisokon kívül (melyek talán a legismertebbek) híresek a közép - és dél amerikai, szibériai és ki tudja még hol lévő piramisok. Ezek mind különböznek egymástól méreteikben, dőlésszögükben. Több napba telt volna megkeresni a számomra legkivitelezhetőbbet. Láttam már ilyen alakú sütőformát is, de beruházni nem akartam. Igy hát úgymond "vakon" fogtam hozzá, majd meglátjuk mi lesz belőle...
A nagy gáztepsimben sütöttem háromszor hat tojásból piskótát, egy lap sárga, kettő kakaós volt. Közben azon morfondíroztam, mért pont a piramisok a kedvencei egy hatéves gyereknek?



Mindenki örült a tortának
Megfőztem egy zacskó csokis pudingot meg egy zacskó vaníliás pudingot négy-négy deci tejben és miután kihűltek tizenöt-tizenöt deka margarinnal kihabosítottam mindkettőt. Cukrot gondolomra kóstolással ízlés szerint tettem bele, ne legyen túl édes, hiszen a külső borítás is édes. Addigra jól kihűltek a piskóták, lapjában mindegyiket ketté vágtam és 22x22 centis négyszög lett az alsó lap, amit vaníliás krémmel bekentem. A következő lapot fél centivel minden oldalán rövidítettem és így tovább. Felfelé kettő barna lapot, egy sárgát raktam, felváltva csokis , majd vaníliás krémmel. A piskótáknak jól lett esedéke, krém is maradt, főleg vaníliás, azzal kentem be kívülről az egész tortát és hűtőbe tettem pár órára. A borításhoz volt kész pillecukorból gyúrt fehér fondantom, most azt kellett beszíneznem.Kurkuma porral és pici olajjal gyúrtam át, adtam hozzá még némi őrölt cimetet, szerencsére csak keveset, mert megkóstoltam és eléggé kiérzett, nem sokat sötétített egyébként sem a színén. Borítás előtt sütőpapírból kivágtam egy akkora háromszöget amekkora a piramis egyik lapja és nyújtáskor azt vágtam körbe.Mikor be volt fedve a torta kés fokával a kövek helyét  "megrajzoltam". Formáztam egy szívecskét pirosból, egy kék lapocskára pedig dekor tollal írtam rá a feliratot és kész volt. Összességében nem is lett olyan rossz! De azért fellélegeztem, és biztosan éreztem, hogy ilyet többet nem csinálok. Tulajdonképpen hobbim a tortázás, az internetről tanultam és tanulom folyamatosan, de máskor csak olyannak kezdek neki amihez igazán van kedvem. Most kedveskedni akartam a keresztlányomnak, aki a keresztfiának akart kedveskedni egy tortával és mivel nagyon vonzódik a kisfiú a piramisokhoz, ezért ez lett. Lefotózni nem volt módom, csak olyan képeket tudok róla feltenni amelyeket az ünnepségről kaptam.




Januárban kicsit több szabadidőm lévén rákerestem a Googlen a piramisokra. Ezt a fajtát tudnám leginkább hasonlítani a tortámhoz.
Nem derült ki miért kedveli Loránd annyira a piramisokat, de engem kíváncsivá tett és sok mindent elolvastam róluk. Így tudtam meg,  hogy gyógyító hatásuk van és Magyarországon is gyártanak  főleg mozgásszervi rendellenességekre nagyon ajánlott  gyógyító piramisokat.Mivel férjemmel mindketten gerinc és láb problémákkal élünk vettem és hasznosnak bizonyul, főleg ilyenkor a tavaszi kerti munkák idején. Arra gondolok, ha Loránd nem piramis rajongó, akkor erről a lehetőségről talán nem is tudnánk. Most már komolyan elhiszem, hogy semmi nem történik véletlenül.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Marcsi!

    Igazad van elvan írva,fél liter vízzel kell leforrázni a kávét,és egy picit áll utána szűröd le,így tökéletes lesz a krémed,örülök ha megtetszett,és elnézést a hibáért már javítom is,köszönöm hogy szóltál!
    Szépek a tortáid!

    VálaszTörlés
  2. Dittának írom, hogy ez a kávés krém valami isteni finom!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...