Összes oldalmegjelenítés

2011. március 29., kedd

Kánkán torta

Egy kedves férfirokont 60. születésnapján ezzel a tortával köszöntöttük fel. A Picasán Deák Szilvi képgalériájában láttam meg, de semmi leírást nem találtam hozzá, így én puncstorta félét készítettem.

Hat tojásból vizes piskótát sütöttem 24 cm-es kerek formában. Szép magas lett. A tetejéből levágtam egy nagyon vékony karikát, majd éles késsel a torta közepét kivájtam és a tortabelet elmorzsoltam. Persze ezt csak akkor csináltam, miután teljesen kihűlt a piskóta. Másfél deci kávéhoz fél deci sütőrumot öntöttem, majd melegítve egy kis tábla Tibi csokit felolvasztottam benne és ezzel meglocsoltam a piskóta morzsalékot. A tortakarika belsejét alul megkentem magam főzte ribizli lekvárral és beleszórtam a morzsalékot meg dobáltam bele rumba áztatott mazsolát is.A tetejéről levágott piskóta karika egyik felét szintén belekvároztam majd úgy borítottam a tortára hogy a lekváros rész kerüljön belülre. Súlynak egy nehezebb lapos porcelán tányért ráraktam a tortára és két órára hűtőbe tettem. Kivéve a torta közepén lyukat fúrtam és egy fejétől, kezeitől megfosztott, szorosan folpackba tekert barbi babát raktam. Az egész tortát vékonyan körbekentem vajjal, hűtőbe tettem és pár óra múlva a jól kifagyott torta külsején meleg késsel elsímogattam a krémet, hogy a borítás síma legyen. Jelen esetben a tetejét nem volt szükséges símogatni. A torta oldalát fehér pillecukorból gyúrt fondanttal vontam be úgy, hogy lemértem a kerületét és a magasságát, ezt sütőpapírból kivágtam és ehhez nyújtottam a masszát. A szoknyákat a piros fodorral kezdtem, és ez az egy fodor felvett majdnem egy csomag (15 dekás) marcipánt. Épp csak hogy jutott a bugyira meg a harisnyakötőre. A fodrokhoz három centi széles csíkokat vágtam kinyújtott fondantból derelye metszővel és ecset nyelével kicsit "lokniztam" rajta. Kívülről befelé haladva raktam fel, ecsettel kis vizet kentem rá hogy jobban ragadjon. A cipő rajta volt a babán. Étterembe mentünk az ünnepi ebédre, az ott lévő vendégeknek is igen tetszett a torta, az ünnepelt felesége is igen elnéző volt - ilyen "táncosnő" jöhet máskor is.

4 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...