Összes oldalmegjelenítés

2011. február 4., péntek

Kukackatorta

Unokahúgom iwiw lapján láttam egy fényképet, melyen kukactortával köszöntötte óvodás kislányát. Érdeklődtem, hogy csinálta, mennyi marcipán kell hozzá? Egyszerű méteres kalácsot maga készítette ún. tejporos masszával vont be.
Ilyen lett a végeredmény, a kész tortám
Ezt a tortát "koppintottam" le

Tejporos massza:30 deka porcukor, 10 deka zsíros túrista tejpor, 2 ek étolaj, 1 ek méz, 3ek víz, ételfesték. Beszereztem a hozzávalókat, ételfesték nálunk csak Szilas kapható.  Méteres kalácsot  már sokszor sütöttem, kívülről is bekentem krémmel, és meggyúrtam a tejporos masszát. És mivel az ételfestékeket nem szívesen használom, természetes anyagokkal színeztem, úgymint ribizli, spenót(volt még a fagyasztóban, sárgát sáfránnyal, a sötétebb sárgát kurkumával, pirosat pedig úgy akartam, hogy őrölt paprikát olajba áztattam egy napra, aztán leszűrtem, de nem lett piros, csak narancssárga. Így aztán ételfestéket éppenhogycsak 1-2 cseppet tettem némelyik színhez. A nyújtással gondban voltam, mert unokahúgom úgy írta, hogy a megszínezett gombócokat folpackon egymástól 3-4 cm-es távolságra kell lerakni és úgy nyújtani, hogy a színek összeérjenek. Neki sikerült, nekem nem, nem lettek egyenletes síma csíkok, ezért én egyenként nyújtottam és borítottam rá, de így is jó lett. Cukordrazséval, nyalókával csicsáztam, még virágot is tettem a szájába és vittem egy rokonkisfiú első születésnapjára. volt nagy öröm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...