Összes oldalmegjelenítés

2011. február 3., csütörtök

Katica Dorkának

A kész mű, nagyon büszke voltam magamra
Két katica torta - a másik nagymama cukrászdában csináltatta
Első formatortám története, hogy közeledett kisebbik unokám második születésnapja.A kislány nagyon odavan a "taticáért", a takarója, bögréje, de még a cumija is katica mintás, hát elhatároztam, hogy a nagy napra olyat teszek, amit még sose csináltam: katica formájú tortát . Hetekkel előtte bújtam a netet érte (mivel nem értettem hozzá - még most se nagyon - sok időmbe telt, mire egyáltalán rátaláltam a helyekre, ahol ilyesmivel foglalkoznak. De csak ráleltem a gasztro blogokra, weblapokra és közösségi oldalak receptklubjaira. Sok ilyen helynek idővel követője lettem (ám van ahol ilyen lehetőség nincs felkínálva). Olvastam a blogetikáról, és most nagyon kellemetlenül érzem magam, mert nem jegyeztem meg minden esetben hogy kitől mit tanultam. Van amire emlékszem, vagy vissza tudom keresni, de nem mindig. Azt azonban állítom, hogy száz százalékosan  semmit nem másoltam le, mindig a magam "képére" formálok mindent. Blogírásom folyamán fogok azért neveket említeni, de igazából mindekinek köszönettel tartozok akinek tortához köze van, mert én nála biztosan jártam, és valamit mindenütt tanultam. Sajnos fogalmam sincs róla, kinél olvastam, hogy a katica torta tésztáját lehet jénai tálban sütni. Nagy jót tett  velem, aki ezt leírta, isten áldja meg érte (ha esetleg véletlenül idetéved jelezze, hogy ő volt a megmentőm). Ezzel megoldódott a forma, hat tojásból kakaós piskótát sütöttem ovális tűzálló tálban. Nagyon elégedett voltam, mert szépen feljött, rendesen átsűlt. Mikor kihűlt három lapba vágtam, és vanília ízesítésű krémmel bekentem a lapokat is, meg a torta külsejét is. A  krémhez négy deci tejben tíz deka lisztből, kb. 15-20 deka cukorból csipet sóval besamelt főztem, amit vanília kivonattal ízesítettem , és miután kihűlt egy kocka Ráma margarinnal jól kikevertem. hűtőbe tettem éjszakára. A fejhez pedig babpiskótákat cukros langyos tejjel meglocsoltam és egy kis tortakrémmel összegyúrtam, majd olvasztott csokoládéval leöntöttem. Hűtő.Az olvasztott csokiból sütőpapírra öntve megformáztam a lábakat, meg a pöttyöket. Másnap boltban vásárolt marcipánt - kétszer 15 dekát - külön-külön kinyújtottam két réteg folpack között. Néhol meglátszik a gyűrődés, a folpackkal nehéz dolgozni, de nem volt túl vészes.Összeállítottam a tortát, beborítottam, a hátán az összeeresztést csokicsíkkal oldottam meg. A csápjai csokis nyalókák, a tálcára pedig még borostyán leveleket is tettem .
A másik nagymama is katica tortát ajándékozott, cukrászdában rendelte. Én kértem, hogy a miénket vágjuk fel, mert kíváncsi voltam a belsejére, az ízére.
Finom volt, mindenki dícsérte és én nagyon büszke voltam magamra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...