Összes oldalmegjelenítés

2011. február 17., csütörtök

Esküvői torta

Esküvői torta
Férjem egyik barátjának a fia nősült a nyáron. Az ő esküvőjére készítettem ezt a tortát meglepetésnek. Nem mertem előre megmondani, úgy gondoltam, ha nem sikerül, oda se adom. Tésztája 4x3 tojásból 24cm-es kerek formában sütött piskóta. A krém a wikipédián talált "Orgazmus szelet" krémje, vagyis 7 tojás sárgáját, két csomag vaníliás pudingport, 25 deka porcukrot 7 deci tejben sűrűre főztem (én még egy kanál étkezési keményítőt is belekevertem, mielőtt levettem a tűzről). Mikor kihűlt 25 deka margarint és egy tábla olvasztott fehér csokoládét robotgéppel beledolgoztam. Bekentem vele a lapokat és minden réteg krémre szórtam apróra összemetélt ananász darabokat. Kívülről először 15 deka vaj, és15 deka porcukor keverékével körbekentem, majd hűtőbe került fél napra. A rákerülő fondantborítást még a hét elején meggyúrtam.                                                        
A fondanthoz 30 dekás fehér pillecukrot vásároltam a Lidlben. Felvett kb. 70 deka porcukrot és 3gr vajat.  Egy porcelántálat alaposan kivajaztam és a pillecukrot beleöntve 450 Watton  a mikróban melegítettem folyósra, közben óvatosan kevergettem szintén jól bevajazott fakanállal. Olvastam,hogy van, aki gőz fölött melegíti, de én így könnyebbnek találtam.
                              1. Vajkrémmel bekenve                   2. Fondantborítással                              
Mikor megfelelőnek ítéltem az állagát kivettem és kezdtembeleönteni  a szitált porcukrot folyamatosan keverve.  Mikor már csak nehézkesen lehetett keverni  deszkára borítottam és gumikesztyűs kézzel gyúrtam tovább, adagolva hozzá még a porcukrot. Jól kidolgoztam, épp úgy, mint a házi tésztát szoktam, és szép síma, rugalmas "gombóc" lett a végeredmény, amit folpackba csomagolva egy napig szobahőmérsékleten tároltam, majd a hűtőszekrényben és most, a tortakészítés reggelén vettem elő. Mostanra meglágyult annyira, hogy a legjobb volt nyújtani. Keményítővel meghintett deszkán szép símára sikerült a nyújtás, ráhelyeztem a tortára, amelyet a hűtőből kivéve meleg késsel még kicsit megsímogattam, vizes ecsettel vékonyan megkentem. A borítást a torta tetején, középről kifelé igazgattam el elsőbb és csak utána az oldalát. Az aljához sodort fonatot raktam körbe, helyenként egy-egy fehér rózsabimbót.
Mivel előre nem határoztam el, hogy konkrétan milyen legyen a torta végső díszítése, most készültek a rózsák is: egy fehér, a kék és a rózsaszín pedig pár csepp Szilas ételfestékkel színezve.A nászpár figurát cukrászatban vettem. Aggódtam, hogy megáll-e majd a torta tetején, kibír-e autós szállítást?
Egyik tortás fórumon megkérdeztem akinél ilyet láttam, de választ nem kaptam. Kicsit bevajaztam és rányomtam - szilárdan megállt. A menyasszonyi ruha uszályán volt egy apró szelence, egész héten agyaltam, mit tegyek bele - de ötletem semmi. Most gyorsan kerestem a fűben két négylevelű lóherét (én mindig találok) és azt tettem bele, hogy szerencsés legyen a házasság. Az utolsó pillanatig díszítgettem a tortát, már elindultak az esküvőre, mire odaértünk vele. Én nagyon elégedett voltam magammal, az ifjú pár pedig örült neki és megdícsérték milyen finom volt.
A torta hátulnézetből

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...