Összes oldalmegjelenítés

2013. október 15., kedd

Karamellás szelet

Karamellás szelet

Már régóta várólistás volt nálam ez a sütemény, hiszen ami karamellás, azt mindet szeretem.
Pedig a lapok sütésétől annyira tartottam, hogy alig két éve próbálkoztam vele először, mostanra pedig annyira bejött nekem, hogy egyre gyakrabban választok olyan süteményt, ahol lapokat kell sütni.
Ennek a süteménynek is az egyszerűsége, gyors kivitelezhetősége volt a fő szempont a finomsága mellett.
Tészta hozzávalói:
40 deka liszt
12 deka sertészsír
12 deka cukor
fél zacskó szalakáli
1 tojás
1 deci tej

A lisztbe belekevertem a szalakálit . A zsírt jól kikevertem a cukorral, majd hozzáadtam a tojást, a tejet, ezekkel is jól összekevertem, utoljára pedig beledolgoztam a lisztet. Az összeállított tészta gyenge, morzsálódós, hogy könnyebb legyen nyújtani, egy órára hűtőbe tettem. Miután kivettem, négy egyenlő részre osztottam és két sütőpapír közt 24x34 centis téglalapokat nyújtottam mindegyikből. Villával megszúrkáltam a lapokat, hogy sülés közben ne hólyagosodjon fel. A deszkáról az alsó sütőpapírral együtt csúsztattam át a nagy gáztepsim hátlapjára,  és azon toltam a 200 fokra előmelegített sütőbe. Az első lap 15 perc alatt sült meg, a többinek 10-10 perc is elég volt. Figyelni kell, mert könnyen megég!  A sütőpapírrt óvatosan húzzuk le róla, mert könnyen törik. Teljesen kihűlt állapotban kentem meg a következő krémmel:
Krém hozzávalói:
40 deka kristálycukor
1 deci víz
fél ek natúr kakaópor
10 deka liszt
3 deci tej
25 deka margarin
A lisztbe belekevertem a kakaóport, majd kikevertem a tejjel.
Én kevesebb cukrot és vizet használtam, mint a receptben van.
30 deka cukrot fél deci vízzel addig főztem, míg sűrű karamelloldatot kaptam. Ekkor beleöntöttem a lisztes tejet, majd sűrűre felfőztem. Mikor kihűlt, kanalanként hozzáadtam a szobahőmérsékletű margarinhoz, jól felhabosítva a krémet.
Megkentem a lapokat. Egyik ketté törött, de a krémmel összeragasztható volt. A felső lapra is kentem vékony rétegben  krémet. Éjszakára hűtőbe tettem, könnyebb szeletelni, ha már meggyengültek a lapok.
Néhány fázisfotó
Nagyon finom ez az egyszerű sütemény. Sajnos fotózási problémáim vannak, a gyenge minőségű fotókból a legjobbakat válogattam ki, de nem adják vissza sem a színt, sem a kinézetet.
A  receptet InfoKatától hoztam, nagyon hálás vagyok neki érte.

20 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. vicuska, most olvastam el a Te receptedet. Egy kicsit más módon van, lehet úgy finomabb, majd egyszer kipróbálom.

      Törlés
  2. Én is szeretem a "lapos" sütiket, nincs is finomabb egy krémtől átpuhult lapnál. Ez valóba isteni lehet, fel is került az én várólistámra! :)

    VálaszTörlés
  3. Én is szeretek mindent, ami karamelles! A lapokat kevésbé, mindig meggyűlik velük a bajom. De azért néha bevállalom, akár ezt is szívesen megsütném!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gerdi! Mára már én is belejöttem a lapok sütögetésébe, biztos neked is menni fog.

      Törlés
  4. Nagyon guszta süti, nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lilla! Próbáld meg átírni paleora.

      Törlés
  5. Nagy kedvencünk minden, ami karamellás:) Nagyonszép lett, akár ünnepi sütinek is tökéletes:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép szerintem:) Ízlene nekem, bár még nem kóstóltam eddig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, ki kell próbálni! Nagyon finom!

      Törlés
  7. Biztos vagyok benne hogy nálunk is kedvenc süti lenne belőle :) Finomságos :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Millye! Amilyen ügyes vagy, egy-két szóból megsütöd, és már lehet is kóstolgatni! :)

      Törlés
  8. Azt hiszem ideje lenne nekem is elkezdeni a lapok sütögetését. Ezt a receptedet elmentettem, egyszer sort fogok rá keríteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajrá, Janka! Meglátod, nem is olyan ördöngősség!

      Törlés
  9. Van már nekem is néhány jól bevált, lapokból és krémből készült sütim, nagyon finomak tudnak lenni, miután a lap szépen bepuhul a krémtől. Szerintem ez a karamellás szelet is nagyon finom lehet, felvettem én is az elkészítendők közé! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm Hankka! Próbáld ki Te is!

      Törlés
  10. Ez biztos nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés